ارسال سومین محموله کمک‌های ایران برای مسلمانان میانمار

    کد خبر :113705

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از ارسال سومین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران برای کمک به آوارگان مظلوم میانمار در بنگلادش خبر داد.

به گزارش  تسنیم، مرتضی سلیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: سومین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران به وزن 30 تُن، فردا به بنگلادش ارسال می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمردرباره جزئیات این محموله، عنوان کرد: این محموله شامل چادر، پتو، ملحفه، زیرانداز، دارو، پوشاک و ست ظروف است.

هشدار سازمان ملل نسبت به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در سریلانکا

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه اوباش بودایی و ملی گراهای تندرو بسیاری از پناهجویان مسلمان روهینگیا را مجبور به فرار از یک پناهگاه سازمان ملل در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا کردند، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان نسبت به خشونت های اعمال شده علیه مسلمانان روهینگیا در سریلانکا هشدار داده است.

آوارگان روهینگیا که در ماه اوت از 2 قاچاقچی انسان هندی در ساحل سریلانکا نجات پیدا کردند، هم اکنون در یک اردوگاه سازمان ملل در جنوب سریلانکا نگهداری می شوند.

در حمله روز سه شنبه اوباش بودایی به این اردوگاه، 31 مسلمان روهینگیا که اکثر آنها زن و کودک بودند، مجبور به ترک اردوگاه شدند.

سازمان ملل نسبت به وقوع این حادثه ابراز نگرانی کرده و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هم بر لزوم حمایت و کمک بین المللی از آوارگان روهینگیا تاکید کرده است.

رئیس جمهور سریلانکا این حمله را محکوم کرده و آن را شرم آور خوانده است. وی از پلیس خواسته است تا عاملان اصلی این حمله را بازداشت کند.

سازمان ملل: 800 هزار روهینگیایی وارد بنگلادش شده‌اند

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کمیساریای عالی حقوق بشر در امور آوارگان سازمان ملل تعداد آوارگان روهینگیایی را که از میانمار به بنگلادش پناه آورده‌اند، بین 700 تا 800 هزار نفر اعلام کرد.

گزارش گروه‌های حقوق بشری و تصاویر ماهواره‌ای در هفته‌های گذشته حاکی از آن است که حدود نیمی از 400 روستای متعلق به مسلمانان روهینگیا در شمال ایالت راخین سوزانده شده‌اند.

گفته می‌شود ارتش و گروه‌های تندرو بودایی این روستاها را با هدف بیرون راندن مسلمانان روهینگیا از میانمار سوزانده‌اند.

سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری از دولت میانمار به دلیل پاکسازی قومی و ارتکاب جنایت علیه بشریت، انتقاد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید