کارگردانی که همیشه عاشق ریسک کردن است

    کد خبر :113667

“محاکمه کافکا” برای اولین بار در ایران به روی صحنه می رود، رمان محاکمه که یکی از بزرگترین آثار ادبی جهان در قرن بیستم به حساب می آید به زودی در یکی از سالن های نمایش تهران به روی صحنه خواهد رفت.

این رمان سالها پیش توسط آندره ژید و ژان لوئی بارو دراماتورژی شده و به روی صحنه رفته است.

حمیدرضا هدایتی کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر در خصوص این اثر کافکا که آن را دراماتورژی و آماده اجرا کرده گفت: این دومین متن نمایشی است که به پایان رساندم ،اولی آنتیگنه بود که در تماشاخانه باران به روی صحنه رفت و محاکمه دومین نمایشنامه‌ای است که بعد از یک سال و اندی آن را به پایان رساندم.

وی ادامه داد: مسلما رویاروئی با آثار بزرگان تئاتری چون “کافکا” سراسر ریسک است ولی چه کنم که من همیشه عاشق ریسک کردن هستم، من تمام تلاشم را به کار بردم تا محاکمه نمایشنامه ای کافکایی از آب در بیاید و برای همین نه تنها از رمان محاکمه ، بلکه از دیگر آثار او نیز در این نمایشنامه استفاده کردم و سعی کردم شخصیتهای داستانهای دیگر را نیز به فراخور فضا و مکان در این نمایشنامه وارد کنم.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: من همه منابع موجود را مطالعه کردم. و از بعضی از آنها ایده گرفتم ولی در نهایت متن خودم را نوشتم، این نمایشنامه تلفیقی از فضاهای مختلف است، بعضی لحظات فانتزی ، بعضی دیگر اکسپرسیونیستی است ولی در نهایت امیدوارم کافکائی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید