13 میلیون تومان بدهید، بدون هیچ زحمتی کارشناسی ارشد قانونی بگیرید!

    کد خبر :113653

در دورانی که متولیان ارشد علم و دانش کشور بیش از آنکه نگران حیثیت دانش و پاسداری از آن باشند، نگران سمت و جایگاه مدیریتی خود هستند، موسسه های فراوانی تأسیس شده اند که با مجوز رسمی، در حال لگدمال کردن ارزش دانش و دانشگاه هستند. مثل موسسه زاگرس خوارزمی که با اخذ 13 میلیون تومان شرایطی را فراهم می کند تا هر فردی بدون کوچک ترین زحمت، مدرک کارشناسی ارشد بگیرد.

به گزارش تابناک، شرایط حاکم بر نظام آموزش کشور به گونه ای باور نکردنی از مسیر صحیح توسعه و پیشرفت خارج شده و به سرعت به سمت ناکجاآباد حرکت می کند؛ شرایط نگران کننده ای که دیر یا زود پیامدهای منفی آن حیثیت علم و دانش را در کشور به تباهی خواهد کشاند و امکان تشخیص افراد شایسته و تحصیلکرده را از کسانی که با پول در پی تصاحب مدارک علمی هستند از بین خواهد برد.

صرف نظر از بی عدالتی های اجتماعی فراوانی که در ساختار کنونی نظام آموزش عالی کشور وجود دارد و فرصت رقابت برابر را در عرصه های علمی از کسانی که مشکلات مالی شدید دارند با کسانی که در رفاه کامل تحصیل می کنند، گرفته است، چالش جدید و نگران کننده تر فرصت های جدیدی است که در پی آن و برای به دست آوردن مدارک عالی تحصیلی دیگر نیازی به زحمت و تلاش هم نیست و تنها با کمی هزینه مالی، مدرک تحصیلی مورد علاقه در اختیار داوطلب متقاضی قرار خواهد گرفت.

بازار داغ مدرک فروشی به افرادی که بنا بر دلایل مختلف و فراوان از تحصیل باز مانده اند و یا توان رقابت با دانشجویان واجد شرایط را نداشته اند، اما اکنون برای تصاحب سمت های مدیریتی و سیاسی به مدارک تحصیلی عالی نیاز دارند؛ مدرکی که ممکن است به کمک آن ارتقایی در زندگی این افراد رقم بخورد و از این روی حاضرند برای به دست آوردنش سر کیسه را شل کنند، به شرطی که مدرک اصلی و واقعی دریافت کنند و زحمتی متقبل نشوند.

شرایطی که ظاهراً عده‌ای با سوء استفاده از شرایط نابسامان نظام آموزش عالی کشور و یا همراهی برخی مدیران با آنها، موفق به فراهم آوردنش شده و بر اساس آن، این پیشنهاد را به متقاضیان دریافت مدارک دانشگاهی بی هیچ زحمتی ارائه می‌دهد که با پرداخت چند میلیون تومان پول و بدون درس خواندن، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بگیرند؛ مدارکی که با کمک مدیران دانشگاهی کشور و یا غفلت آنها صادر می شود و حیثیت علم و دانش را در کشور به مسخره می گیرد.

در مورد نحوه نام نویسی در این مراکز و دریافت مدرک معتبر تحصیلی، کافی است با پیامک های تبلیغی که همراه با شماره تماس برای شما ارسال می شود، تماس بگیرید تا مکالمه ای شبیه آنچه در تماس خبرنگار «تابناک» با کارشناس یکی از این مؤسسه ها رقم خورد را شاهد باشید؛ موسسه ای که کارشناس آن را زاگرس خوارزمی معرفی کرد و در ادامه از شرایط عجیب و غریب تهیه مدارک تحصیلی توسط این موسسه برایمان گفت.

وی در خصوص فرایند دریافت «مدرک تحصیلی قانونی» گفت: موسسه ما دارای تأییدیه از وزارت علوم است و 68 سال سابقه فعالیت آموزشی داریم. ما از ابتدایی تا کارشناسی ارشد قادر هستیم شرایطی را برای شما فراهم کنیم که با کم ترین زحمت مدرک تحصیلی بگیرید.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار «تابناک» که از او در مورد نحوه اخذ مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا پرسید، گفت: در منوی ما برای این رشته مدرک کارشناسی ارشد وجود ندارد، اما شما می توانید با انتخاب رشته هایی مثل مدیریت، روانشناسی، کسب و کار، آی تی، حسابداری، مترجمی زبان انگلیسی، حقوق و… مدرک کارشناسی ارشد این رشته ها را بگیرید.

وی در مورد نحوه حضور در مقطع کارشناسی ارشد و دریافت مدرک رشته های فوق الذکر ادامه داد: در شهر تهران چندین شعبه از دانشگاه های علمی کاربردی هستند که با موسسه ما هماهنگ هستند و ما ثبت نام شما را در این دانشگاه ها انجام می دهیم و دیگر نیازی به گذراندن واحدهای پیش نیاز نیست؛ دانشگاه هایی که در محدوده های جغرافیایی پارک وی، ولیعصر(عج) و ولنجک قرار دارند.

کارشناس موسسه زاگرس خوارزمی افزود: کلاس های درسی شما در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود که با هماهنگی ما نیازی به حضور در کلاس نیست. زمان امتحانات پایان ترم نیز جزوه های 20 الی 30 صفحه ای در اختیار شما قرار می گیرد و دقیقاٌ از همین جزوه سئوال طرح خواهد شد. فقط زحمت شما این است که این جزوه ها را بخوانید.

او در مورد فرایند نگارش پایان نامه و دفاع از آن نیز افزود: پایان نامه را ما برای شما می نویسیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

این کارشناس در مورد طول مدت تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی ارشد و اعتبار آن ادامه داد: مدارکی که ما برای شما تهیه می کنیم از فرایند قانونی وزارت علوم می گذرد و مورد تأیید این نهاد است. شرایط ما به گونه ای است که شما بر خلاف سایر دانشجویان که مقطع ارشد را 2 یا 3 ساله سپری می کنند، شما 1 سال و نیمه فارغ التحصیل خواهید شد.

او در مورد هزینه های تهیه مدرک نیز گفت: برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد، جدا از هزینه هایی که باید به دانشگاه بدهید، 8 میلیون تومان برای درس ها و 5 میلیون تومان نیز برای نگارش پایان نامه به ما پرداخت می کنید؛ مبالغی که در قالب یک قرارداد رسمی و در طول دوران تحصیل باید به ما بدهید.

تفاسیری که در بالا به آن اشاره شد، حال و روز تأسف باری است که در میان غفلت، سهل انگاری و بعضاً همکاری برخی مدیران دانشگاهی و متولیان علم و دانش کشور چوب تاراج به حیثیت دانش و دانشگاه زده است.

فروش مدارک تحصیلی که مجوزهای مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فن آوری را هم دارد و در ظاهر به واسطه زحمت دانشجو اما در حقیقت با یک سری زد و بند مالی و دریافت مبالغ هنگفت حاصل شده است.

گفتنی است، «تابناک» ادعاهای مطرح در این مکالمه را رد یا تأیید نمی‌کند و آمادگی دارد واکنش رسمی مسئولان به این پدیده آشنا برای عموم را دریافت و منتشر نماید؛ پدیده‌ای غیرقانونی که کمترین انتظار از مسئولان در خصوص آن، مقابله تمام عیار و قانونی با ایشان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید