پکن دستور تعطیلی شرکت‌های کره‌شمالی در چین را صادر کرد

    کد خبر :113644

پکن دستور تعطیلی شرکت‌های فعال کره‌شمالی در چین را صادر کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه،مقام‌های پکن به شرکت‌های کره‌شمالی که در چین دستور دادند، فعالیت خود را متوقف کنند.

بر اساس این گزارش، به دنبال آزمایش‌‌های هسته‌ای و موشکی اخیر کره‌شمالی و واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان به این آزمایش‌های، چین نیز رویکردهای سخت‌گیرانه جدیدی در قبال پیونگ‌یانگ در پیش گرفته است.

چین همچنین اعلام کرده است که از ابتدای ماه اکتبر صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به کره‌شمالی را محدود می‌کند.

وزارت بازرگانی چین با اعلام این خبر تاکید کرد که این اقدام در راستای تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی است.

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به ششمین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع کرد.

در بیانیه‌ای که هفته گذشته در وبسایت رسمی این وزارت‌خانه قرار داده شد، با ذکر مفاد قطعنامه اخیر، تصریح شد که کشورهای عضو سازمان ملل باید در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام را از میزان صادرات به کره‌شمالی کاهش دهند و این روند به صورت سالانه از سال آتی با کاهش دو میلیون بشکه در سال ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین در بیانیه مذکور با اشاره به تحریم ممنوعیت واردات منسوجات از کره شمالی تصریح شده است، واردات پارچه و لباس نیز از کره شمالی ممنوع است.

کارشناسان معتقدند این تحریم‌ می‌تواند یکی از منابع عمده ورود ارز خارجی به کره شمالی را مسدود کند چرا که صادرات منسوجات از بزرگ‌ترین صادرات این کشور بوده و تخمین زده می‌شود سالانه ۷۵۰ میلیون دلار سودآوری برای پیونگ‌یانگ به همراه داشته است.

پیش‌تر آمریکا بارها چین را متهم کرده بود که فشار کافی به کره‌شمالی به منظور جلوگیری از برنامه هسته‌ای این کشور را وارد نمی‌کند.

چین همچنین واردات آهن، سنگ آهن و مواد غذایی دریایی را نیز از کره شمالی متوقف کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید