اپل برای پنجمین سال متوالی باارزش‌ترین برند جهان انتخاب شد

    کد خبر :113592

اپل برای پنجمین سال متوالی موفق شد عنوان باارزش‌ترین برند جهان را از نظر مؤسسه‌ی اینتربرند کسب کند.

برای پنجمین سال متوالی اپل موفق شد عنوان باارزش‌ترین برند جهان را از نظر مؤسسه‌ی اینتربرند به خود اختصاص دهد. بر اساس جدیدترین گزارشی که اینتربرند به‌منظور معرفی باارزش‌ترین برند‌های سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است، اپل با ارزش ۱۸۴ میلیارد دلاری و سه درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته، موفق شده همچنان به رتبه‌ی اول تکیه بزند.

پس از اپل، گوگل در جایگاه دوم قرار دارد. ارزش برند اپل به گزارش اینتربرند بیش از ۱۴۲ میلیارد دلار عنوان شده است. مایکروسافت به‌عنوان یک کمپانی دیگر حوزه‌ی فناوری موفق شده جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. ارزش برند ردموندی‌ها بر اساس برآوردهای اینتربرند بیش از ۸۰ میلیارد دلار محاسبه شده است. کوکاکولا و آمازون به ترتیب در جایگاه چهارمین و پنجمین برند با ارزش جهان قرار دارد. ارزش این دو برند به ترتیب ۷۰ و ۶۵ میلیارد دلار بیان شده است.

اینتربرند به این نکته اشاره کرده است که ارزش برند اپل در مقایسه با سایر رقبایی که در رتبه‌های پایین قرار دارند، با شتاب بسیار کمتری رشد کرده است. اینتربرند لیستی از برندهایی را که شتاب رشد ارزش آن‌ها بسیار بالا است در رده‌بندی با عنوان Top Growing منتشر می‌کند. در این لیست فیسبوک در رتبه‌ی اول قرار دارد. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان در لیست کلی نیز جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است. ارزش برند فیسبوک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است. پس از فیسبوک، آمازون قرار دارد که در طول یک سال اخیر شاهد افزایش ۲۹ درصدی ارزش خود بوده است.

اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۵ موفق شد رتبه‌ی اول را از نظر داشتن بالاترین شتاب رشد به خود اختصاص دهد. اپل در سال ۲۰۱۵ موفق شده به مدد رشد ۴۳ درصدی ارزش برند که برگرفته از فروش موفق آیفون ۶ و افزایش درآمد از سرویس‌ها، رتبه‌ی اول از نظر بیشترین رشد ارزش را به خود اختصاص دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید