برگزاری همه‌پرسی لکه سیاهی در کارنامه “بارزانی” ثبت کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹
    کد خبر :113286

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: سران اقلیم با سوء تدبیر و انتخاب غلط و با استفاده از احساسات ناسیونالیستی مردم کردستان عراق را به سمت نا‌بودی می‌برند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، اظهار داشت: بحث استقلال کردستان عراق از گذشته زمینه داشت.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه در استقلال اقلیم کردستان دو رویکرد وجود داشته، ادامه داد: اولین رویکرد، رویکرد جلال طالبانی و جبهه میهنی است که مخالف استقلال اقلیم است و رویکرد دیگر جریان مسعود بارزانی است که از زمان ملا مصطفی بارزانی پدر مسعود خط استقلال و تجزیه عراق را دنبال می‌کرده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه همه کشور‌ها این همه‌پرسی را منفی تلقی کرده‌اند، تصریح کرد: جز رژیم‌صهیونیستی که ابراز خرسندی کرده، همه کشور‌ها در نکوهش این موضوع وارد شده‌اند؛ برای اینکه این اقدام به ضرر منطقه، عراق و کشور‌های منطقه و مردم کردستان عراق است.

حجت‌الاسلام ذوالنور تاکید کرد: با توجه به اینکه ترکیه، ایران، عراق و سوریه اقلیم را در حلقه خود دارند، بنابراین در آینده به دلیل بسته بودن کردستان، عراق تحت فشار‌های اقتصادی و سیاسی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری همه‌پرسی لکه سیاهی در کارنامه مسعود بارزانی ثبت کرد، عنوان داشت: سران اقلیم با سوء تدبیر و انتخاب غلط و با استفاده از احساسات ناسیونالیستی مردم کردستان عراق را به سمت نا‌بودی می‌برند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با تاکید بر اینکه سرزمین یک کشور مشاع است، اظهار داشت: همان میزان که مردم اقلیم کردستان از اقلیم ذی‌سهم هستند، مردم بغداد و سایر مناطق عراق هم از اقلیم ذی‌سهم هستند و همچنین همان میزان که مردم بغداد در بغداد سهم دارند، مردم اقلیم هم از بغداد ذی‌سهم هستند، بنابراین بخشی از جمعیت یک کشور نمی‌توانند برای کل کشور تعیین تکلیف کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به اینکه این اقدام از نظر حقوق بین‌الملل باطل است و مجامع بین‌المللی این اقدام را مردود دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم سران و مردم اقلیم کردستان، کشور‌های منطقه را در یک دردسر بزرگ نیندازند و رژیم‌صهیونیستی دومی که مورد طمع رژیم غاصب صهیونیستی و نظام سلطه است را در منطقه به عنوان یک غده سرطانی درست نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید