جدیدترین اخبار
6 مهر 1396 ساعت 09:54 اجتماعی کد خبر :113197

۵ خطای رایج، برای جبران کم آبی بدن!

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.
به گزارش نامه نیوز رایج ترین اشتباهات هنگام آب رسانی به بدن را دنبال کنید:
پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش: حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

حتما باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید: قرار نیست تمام افراد روزانه به طور مشخص به ۸ لیوان آب نیاز داشته باشند. این میزان بستگی به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعاتی که در غذاها وجود دارند و محیط زندگی دارد. اگر شما در محیط خشک زندگی می کنید یا میزان فعالیت بدنی تان زیاد است، نسبت به سایر افراد، حتی به بیشتر از ۸ لیوان آب نیاز دارید.

عدم نوشیدن چای یا قهوه: از آنجا که چای و قهوه مضر هستند و خاصیت افزایش ادرار دارند، تصور برخی این است که منجر به کم آبی بدن می شوند. اما به هر حال این نوشیدنی ها تا حدی می توانند میزان مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در واقع نوشیدن چای یا قهوه، از اصلا ننوشیدن آنها بهتر است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

هرچقدر آب بنوشیم برایمان بهتر است: فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف آب بار کلیه ها را بیشتر کرده و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت فرد دچار گیجی، پف کردگی و در خطرناک ترین حالت، مرگ خواهد شد. زمانی اقدام به نوشیدن آب کنید که تشنه هستید. از سر کشیدن مداوم آب اجتناب کنید. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را جذب کند، حدود ۶۰۰ میلی لیتر در ساعت است. حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را دفع کند، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش، ۴ تا ۸ اونس مایعات بنوشند.

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • خبر خوش برای کارگران /قراردادهای کار 30 ساله می شوند
  • وضع اسفبار گیشه سینما‌ها در تابستان
  • از قرائت دو تذکر به شهرداری تا سرلوحه بودن تجربیات دفاع مقدس برای مسئولان
  • «ایل‌دا» سال ۹۹ به تلویزیون می‌آید
  • ترامپ مانند «کارتر» ‌بخاطر ایران یک دوره‌ای می‌شود؟
  • چهار شرط مهم ایران برای آشتی با عربستان
  • روزنامه رای الیوم: تنها سلاح آمریکا در برابر ایران فقط تحریم است
  • پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و سپاه بر فراز خلیج فارس
  • خدمت شجریان به ادبیات
  • حضور پلیس در مسیرهای منتهی به رژه/ محدودیت در اطراف استادیوم آزادی نداریم
  • نیازمند 400 ایستگاه دوچرخه در تهران هستیم
  • توقیف خودروهایی که از ال‌ای‌دی بدون مجوز استفاده کنند
  • دیوان عالی کشور در نوع قتل میترا استاد تردید کرده است
  • لزوم ساماندهی وانت بارها در پایتخت
  • کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی / تداوم بارش‌ها در این منطقه
  • توزیع کارت بلیت‌های جدید اتوبوس از نیمه مهر
  • انتخاب ایران برای میزبانی اجلاس بین‌المللی مددکاران اجتماعی آسیا و اقیانوسیه
  • احتمال تغییر محموله نفتی پالایشگاه ژاپن به دلیل ضعف آرامکو
  • هدیه اداره هنر‌های نمایشی به متهم جاسوسی!
  • انهدام ۲ خودروی رزهی مزدوران سعودی در «نجران»
  • الجبیر مدعی شد: گزینه های مختلفی برای پاسخ به حمله آرامکو داریم
  • «الیزابت وارن» برای نخستین بار از «جو بایدن» پیشی گرفت
  • سامانه‌ها و تجهیزات نیروی دریایی ارتش به نمایش درآمدند
  • آغاز «جشن شکوفه‌ها» و «غنچه‌ها»
  • تلاش امیدی‌هابرای پرچمداری استیضاح‌ وزرا
  • تحریم جدید بانک مرکزی بر واردات غذا و دارو تاثیری ندارد
  • ترامپ بیش از ۴۰۰ کالای چینی را از تعرفه ۲۵ درصدی معاف کرد
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران آغاز شد
  • عبور ۲۰ درصد نفت جهان از شاهرگی به اسم “تنگه هرمز”
  • رهبر فوق‌العاده هوشمند ایران چگونه ترامپ را شکست داد؟