جدیدترین اخبار
۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴ اجتماعی کد خبر :113197

۵ خطای رایج، برای جبران کم آبی بدن!

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.
به گزارش نامه نیوز رایج ترین اشتباهات هنگام آب رسانی به بدن را دنبال کنید:
پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش: حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

حتما باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید: قرار نیست تمام افراد روزانه به طور مشخص به ۸ لیوان آب نیاز داشته باشند. این میزان بستگی به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعاتی که در غذاها وجود دارند و محیط زندگی دارد. اگر شما در محیط خشک زندگی می کنید یا میزان فعالیت بدنی تان زیاد است، نسبت به سایر افراد، حتی به بیشتر از ۸ لیوان آب نیاز دارید.

عدم نوشیدن چای یا قهوه: از آنجا که چای و قهوه مضر هستند و خاصیت افزایش ادرار دارند، تصور برخی این است که منجر به کم آبی بدن می شوند. اما به هر حال این نوشیدنی ها تا حدی می توانند میزان مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در واقع نوشیدن چای یا قهوه، از اصلا ننوشیدن آنها بهتر است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

هرچقدر آب بنوشیم برایمان بهتر است: فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف آب بار کلیه ها را بیشتر کرده و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت فرد دچار گیجی، پف کردگی و در خطرناک ترین حالت، مرگ خواهد شد. زمانی اقدام به نوشیدن آب کنید که تشنه هستید. از سر کشیدن مداوم آب اجتناب کنید. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را جذب کند، حدود ۶۰۰ میلی لیتر در ساعت است. حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را دفع کند، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش، ۴ تا ۸ اونس مایعات بنوشند.

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • سهم کارگران از میلیاردها تومان حق درمان بیمه چقدر است؟
  • اعتراض تهیه کننده «مادری» به انصراف مجیدی
  • دیدگاه مردم ایران درباره اخبار صدا و سیما
  • کارگردانی آخرین سکانس «لازانیا» با رضا عطاران
  • فروش ۹۰۰ میلیون دلاری سینمای چین در یک هفته
  • جایزه بهترین کتاب کودک آلمان برای فوتبالیست معروف
  • بازیگرانی که برخلاف میلشان جراحی‌ زیبایی می‌کنند
  • خلبان ATR آسمان پس از خروج از رادار با برج مراقبت مکالمه داشته است
  • جعبه سیاه هواپیمای ای تی آر ۷۲ هنوز پیدا نشده
  • متن کامل گزارش آژانس درباره اجرای برجام در ایران
  • جایگزین های پیک نوروزی رسما ابلاغ شد/جزئیات داستان گویی دانش آموزان
  • نرخ بیکاری انگلیس در پایین ترین سطح ۱۸ سال اخیر
  • میرزایی‌نیکو : قول‌هايي درباره رفع حصر داده شده است
  • ایران به‌هیچ وجه به جایگاه مطلوب در انرژی‌های تجدیدپذیر نرسیده است
  • برنامه دولت برای ترمیم حقوق بازنشستگان
  • بسته ارزی چقدر نقدینگی جذب می‌کند؟
  • صاحبان آگهی‎های اغواکننده جریمه می‌شوند
  • آمریکا چطور الواح هخامنشی را به ایران برگرداند؟
  • اردوغان: به دنبال محاصره مرکز عفرین هستیم
  • اربیل با تحویل فرودگاه‌های اقلیم کردستان به بغداد موافقت کرده است
  • پیگیری پرونده برخورد پلیس با دختر خیابان انقلاب
  • کاهش وزن ۱۱ کیلویی هر ونزوئلایی در سال گذشته
  • قربانیان «مین»
  • سعید پیردوست: دلم برای سریال طنز تنگ شده
  • ساخت انیمیشن آنجلینا جولی در بریتانیا
  • ممانعت آل‌خلیفه ازاقامه بزرگترین نماز جمعه شیعیان بحرین در الدراز
  • ترکیه کاردار هلند را احضار کرد
  • پخش سری جدید «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۷
  • مهمان امشب دورهمی کیست؟
  • حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای انجام امور اداری