جدیدترین اخبار
۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴ اجتماعی کد خبر :113197

۵ خطای رایج، برای جبران کم آبی بدن!

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.
به گزارش نامه نیوز رایج ترین اشتباهات هنگام آب رسانی به بدن را دنبال کنید:
پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش: حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

حتما باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید: قرار نیست تمام افراد روزانه به طور مشخص به ۸ لیوان آب نیاز داشته باشند. این میزان بستگی به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعاتی که در غذاها وجود دارند و محیط زندگی دارد. اگر شما در محیط خشک زندگی می کنید یا میزان فعالیت بدنی تان زیاد است، نسبت به سایر افراد، حتی به بیشتر از ۸ لیوان آب نیاز دارید.

عدم نوشیدن چای یا قهوه: از آنجا که چای و قهوه مضر هستند و خاصیت افزایش ادرار دارند، تصور برخی این است که منجر به کم آبی بدن می شوند. اما به هر حال این نوشیدنی ها تا حدی می توانند میزان مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در واقع نوشیدن چای یا قهوه، از اصلا ننوشیدن آنها بهتر است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

هرچقدر آب بنوشیم برایمان بهتر است: فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف آب بار کلیه ها را بیشتر کرده و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت فرد دچار گیجی، پف کردگی و در خطرناک ترین حالت، مرگ خواهد شد. زمانی اقدام به نوشیدن آب کنید که تشنه هستید. از سر کشیدن مداوم آب اجتناب کنید. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را جذب کند، حدود ۶۰۰ میلی لیتر در ساعت است. حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را دفع کند، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش، ۴ تا ۸ اونس مایعات بنوشند.

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.

Ad

روی خط خبر

  • آخرین وضعیت قیمت خودرو‌های داخلی در بازار
  • پلیس مدرسه چه وظایفی دارد؟
  • احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی درمناطق کوهپایه‌ای
  • اولین برخورد معلم در مدرسه را یادتان است؟
  • ۵۰ درصد پنبه مورد نیاز صنایع نساجی از تولید داخلی تامین می‌شود
  • محسنی ‌اژه‌ای: سیف ممنوع الخروج است / از او یک بار تحقیق شده؛ پرونده اش در حال رسیدگی است
  • واکنش سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات احمدی‌نژاد: اگر کسی پول‌ها را برداشته، شاید خبر دارد کجاست!
  • آخرین خبر‌ها از بررسی «سی‌اف‌تی» در هیئت رئیسه مجلس
  • فلاحت‌پیشه: کمیسیون امنیت ملی فردا صبح به اهواز می‌رود
  • جنگ سرد اقتصادی در راه است
  • سازمان بورس عضو انجمن بین‌المللی روابط عمومی شد
  • ترامپ مسئول افزایش قیمت نفت است نه اوپک
  • کمک های مالی به افغانستان در کانادا، آمریکا و دبی مصرف شده است
  • تل آویو سیاست خود در خصوص سوریه را تغییر نمی‌دهد
  • تروریستها سر به مخالفت با توافق روسی-ترکی درباره ادلب برداشتند
  • نجات ۴۴۷ مهاجر غیر مجاز از غرق شدن در دریای مدیترانه
  • فکر جنگ احمقانه است
  • تروریست‌ها با انتقام مهلک و فراموش ناشدنی مواجه خواهند شد
  • عراق؛ ظرفیتی برای واردات در دوران تحریم
  • بخشنامه بیمه شاغلان در کسب و کارهای فضای مجازی صادر شد
  • نوشته دولت‌آبادی برای تولد شجریان
  • استعفای وزیر صنعت صحت ندارد
  • وکیل ترامپ بار دیگر از براندازی در ایران حمایت کرد
  • میراث فرهنگی در جریان وضعیت دبیرستان فیروز بهرام بود
  • حادثه اهواز، عکس صفحه اول «نیویورک تایمز»
  • روحانی در سازمان ملل شورای عالی صلح را پیشنهاد دهد
  • سرنگونی هواپیمای روسی تأثیری بر عملیات‌های اسرائیل در سوریه ندارد
  • ضرورت اصلاح در تولید بخاری های گازسوز خانگی
  • به جای جداسازی، وظایف وزارت تعاون را به بخش‌های تخصصی واگذار کنید/ «تفکیک»، مشکل اسلام و مسلمین را حل نمی‌کند!
  • همراهان روحانی در سفر به نیویورک چند نفر هستند؟