جدیدترین اخبار
۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴ اجتماعی کد خبر :113197

۵ خطای رایج، برای جبران کم آبی بدن!

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.
به گزارش نامه نیوز رایج ترین اشتباهات هنگام آب رسانی به بدن را دنبال کنید:
پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش: حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

حتما باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید: قرار نیست تمام افراد روزانه به طور مشخص به ۸ لیوان آب نیاز داشته باشند. این میزان بستگی به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعاتی که در غذاها وجود دارند و محیط زندگی دارد. اگر شما در محیط خشک زندگی می کنید یا میزان فعالیت بدنی تان زیاد است، نسبت به سایر افراد، حتی به بیشتر از ۸ لیوان آب نیاز دارید.

عدم نوشیدن چای یا قهوه: از آنجا که چای و قهوه مضر هستند و خاصیت افزایش ادرار دارند، تصور برخی این است که منجر به کم آبی بدن می شوند. اما به هر حال این نوشیدنی ها تا حدی می توانند میزان مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در واقع نوشیدن چای یا قهوه، از اصلا ننوشیدن آنها بهتر است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

هرچقدر آب بنوشیم برایمان بهتر است: فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف آب بار کلیه ها را بیشتر کرده و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت فرد دچار گیجی، پف کردگی و در خطرناک ترین حالت، مرگ خواهد شد. زمانی اقدام به نوشیدن آب کنید که تشنه هستید. از سر کشیدن مداوم آب اجتناب کنید. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را جذب کند، حدود ۶۰۰ میلی لیتر در ساعت است. حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را دفع کند، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش، ۴ تا ۸ اونس مایعات بنوشند.

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • بحران کاغذی/ وقتی تنها کارخانه کاغذ ایرانی تولید نمی‌کند/ باز هم دست به دامان واردات / محموله‌ای در راه است
  • حرف‌های پرافتخاترین مستندساز جهان در تهران
  • پاسخ شریفی نیا به شایعه ازدواج با بازیگر زن جوان
  • توسعه و ارتقای سطح همکاری بین سازمان بیمه سلامت ایران و کره جنوبی
  • مبارزه جدی با قاچاق کالا در شهرهای مرزی
  • تأثیر آلودگی هوا بر سلامت جنین
  • یک میلیون نفر از دختران مجرد هستند
  • نجات ۷ گردشگر گرفتار در غار مغان
  • پسته کوهی، مکملی برای داروهای افسردگی
  • رییس‌جمهور از افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است؛ ایشان اصلا این موضوع را بر نمی‌تابد
  • بود و نبود برخی از دستگاهها فرقی ندارد؛اما بودجه خوبی می گیرند!
  • بی کیفیت ترین خودروهای داخلی معرفی شدند؛ تولید خودروهای تک ستاره متوقف می‌شود؟
  • کدام کشورها مقصد کالاهای چینی هستند؟
  • درخواست طلاق به خاطر تلگرام
  • آیا کنگره مانع فروش هواپیما به ایران می‌شود؟
  • شرم‌ می‌کنم بعضی‌ تئاترها را با خانواده ببینم
  • حمایت از آثاری مثل «اشنوگل» در اولویت سازمان سینمایی نیست
  • برخی انحرافات احمدی‌نژاد هنوز به‌مردم گفته نشده/ عده‌ای طلبکار شده‌اند که چرا در آن زمان از احمدی‌نژاد حمایت کردید؟
  • تولید مخدرهای جدید در کشور
  • شاید این آخرین مکالمه شما باشد/ خطر را جدی بگیرید
  • بالاترین حقوق را چه کسانی گرفتند؟
  • واکاویِ وسواس ترامپ نسبت به ایران
  • تغذیه مادر در دوران شیردهی
  • توقیف پژو ۴۰۵ با ۲۷ میلیون تومان خلافی
  • دام یک شومن برای طردشدگان اجتماعی
  • فرو نشست‌ زمین‌ در تهران به مرز بحران رسیده؟
  • جایزه سسیل بی. دمیل به اپرا وینفری می‌رسد
  • آنجلینا جولی بار دیگر «شریر» می شود
  • مهمان دومین شب «دورهمی» چه کسی است؟
  • دفاع پوتین از ترامپ