جدیدترین اخبار
۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴ اجتماعی کد خبر :113197

۵ خطای رایج، برای جبران کم آبی بدن!

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.
به گزارش نامه نیوز رایج ترین اشتباهات هنگام آب رسانی به بدن را دنبال کنید:
پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش: حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

حتما باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید: قرار نیست تمام افراد روزانه به طور مشخص به ۸ لیوان آب نیاز داشته باشند. این میزان بستگی به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعاتی که در غذاها وجود دارند و محیط زندگی دارد. اگر شما در محیط خشک زندگی می کنید یا میزان فعالیت بدنی تان زیاد است، نسبت به سایر افراد، حتی به بیشتر از ۸ لیوان آب نیاز دارید.

عدم نوشیدن چای یا قهوه: از آنجا که چای و قهوه مضر هستند و خاصیت افزایش ادرار دارند، تصور برخی این است که منجر به کم آبی بدن می شوند. اما به هر حال این نوشیدنی ها تا حدی می توانند میزان مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در واقع نوشیدن چای یا قهوه، از اصلا ننوشیدن آنها بهتر است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

هرچقدر آب بنوشیم برایمان بهتر است: فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف آب بار کلیه ها را بیشتر کرده و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت فرد دچار گیجی، پف کردگی و در خطرناک ترین حالت، مرگ خواهد شد. زمانی اقدام به نوشیدن آب کنید که تشنه هستید. از سر کشیدن مداوم آب اجتناب کنید. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را جذب کند، حدود ۶۰۰ میلی لیتر در ساعت است. حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را دفع کند، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش، ۴ تا ۸ اونس مایعات بنوشند.

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • تکلیف اختلافات انتخاباتی عراق روشن شد
  • تلاش های مرکل، خشم لابی صهیونیستی را برانگیخت
  • همسر نتانیاهو به کلاهبرداری متهم شد
  • مالزی خروج از ائتلاف متجاوز سعودی را بررسی می کند
  • احتکار خودرو بعید است/ افزایش طبیعی قیمت خودرو
  • ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای آبخیزداری اختصاص یافت
  • سکه ۶۰ هزار تومان گران شد
  • آغاز سقوط قیمت‌ها در بازار خودرو
  • پاکستان چند دریانورد ایرانی را نجات داد
  • دادگاه ایتالیا خبرنگار صداوسیما را تبرئه کرد
  • ترامپ: ما به خاطر تصمیم‌گیری‌های وحشتناک، ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم
  • پکن به روابط عادی تجاری با ایران ادامه می‌دهد
  • بازار مسکن در تیر ماه چه تغییری می‌کند؟
  • تولید تراورس بتونی در ایران همپای کیفیت جهانی
  • رئیس پژوهشکده پولی و بانکی: جهش تورمی نداشتیم
  • پیام رهبر معظم انقلاب به تیم ملی فوتبال: «بازی دیشب شما عالی بود، خدا قوت»
  • تجدید دیدار “بابک جهانبخش” با هوادارانش
  • هشدار وزیردفاع نسبت به برنامه آمریکا برای تغییر در جغرافیای منطقه
  • هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس
  • محورهای بزرگراهی و محدوده مرکزی تهران با ترافیک رو به روست
  • تشکیل کمیسیون برای بررسی روند درمان دانش آموزان سوخته
  • اساسنامه کانون توسعه مهدهای کودک ابلاغ شد
  • دادستان کل کشور امشب به گفت‌و‌گوی ویژه خبری می‌رود
  • معاون وزیر خارجه آمریکا به کنیا سفر می‌کند
  • دست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید بازتر شود
  • مذاکرات اقتصادی ایران و شریک اروپایی
  • افزایش قیمت به بهانه تغییر نرخ ارز ممنوع
  • بدرقه بهار با هنر در بوستان‌های تهران
  • اعلام قیمت جدید محصولات زیر ۴۵ میلیون تومان ایران خودرو +جدول
  • «جنگ روانی» آخرین حربه ائتلاف سعودی ـ آمریکایی علیه یمن