جدیدترین اخبار
۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴ روی خط خبر کد خبر :113197

۵ خطای رایج، برای جبران کم آبی بدن!

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.
به گزارش نامه نیوز رایج ترین اشتباهات هنگام آب رسانی به بدن را دنبال کنید:
پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش: حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید. پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

حتما باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید: قرار نیست تمام افراد روزانه به طور مشخص به ۸ لیوان آب نیاز داشته باشند. این میزان بستگی به اندازه بدن، وزن، میزان فعالیت بدنی، میزان مایعاتی که در غذاها وجود دارند و محیط زندگی دارد. اگر شما در محیط خشک زندگی می کنید یا میزان فعالیت بدنی تان زیاد است، نسبت به سایر افراد، حتی به بیشتر از ۸ لیوان آب نیاز دارید.

عدم نوشیدن چای یا قهوه: از آنجا که چای و قهوه مضر هستند و خاصیت افزایش ادرار دارند، تصور برخی این است که منجر به کم آبی بدن می شوند. اما به هر حال این نوشیدنی ها تا حدی می توانند میزان مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند. در واقع نوشیدن چای یا قهوه، از اصلا ننوشیدن آنها بهتر است و حداقل تا حدی از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

هرچقدر آب بنوشیم برایمان بهتر است: فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف آب بار کلیه ها را بیشتر کرده و باعث تورم سلول ها می شود. در این حالت فرد دچار گیجی، پف کردگی و در خطرناک ترین حالت، مرگ خواهد شد. زمانی اقدام به نوشیدن آب کنید که تشنه هستید. از سر کشیدن مداوم آب اجتناب کنید. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را جذب کند، حدود ۶۰۰ میلی لیتر در ساعت است. حداکثر نرخی که در آن بدن می‌تواند مایع را دفع کند، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی لیتر در ساعت است. به عبارت دیگر، ورزشکاران باید در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش، ۴ تا ۸ اونس مایعات بنوشند.

در حالت بی تحرکی نیازی به نوشیدن آب نیست: حتی در حالت نشسته بر روی مبل و پشت میز نشینی هم نیاز به نوشیدن مایعات است و نباید آن ره به زمان ورزش و باشگاه محدود کرد. حتی بهتر است یک یادداشت جلوی چشم خود قرار دهید و تا نوشیدن آب به شما یادآوری شود. از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که با صدای زنگ نوشیدن آب را به شما یادآوری می کنند.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • توئیت ظریف از آفریقا: برای توسعه روابط عالی با آفریقا به این قاره سفر کردم/ عکس
  • رقابت داغ تلویزیون‌های اینترنتی
  • سریالی برای شوخی با شخصیت‌های جهانی
  • امیر جعفری: چرخ سینما باید بچرخد اما نه به هر قیمتی
  • دلیل عجیب پدرجنایتکار در قتل دختر ۳ ساله +عکس
  • ۷ کیلومتر شنا برای فرار از دست کوسه
  • مقیم این شهر در ایتالیا شوید و ۲ هزار یورو هدیه بگیرید
  • جزئیات شکایت کافرما‌یانی که حکم اخراج مادران کارگر را از دیوان گرفتند/ مادر را اخراج می‌کنیم تا به نوزادش برسد
  • مرگ نوزاد ۲ ماهه بر اثر بی‌احتیاطی
  • اذیت و آزار دخترک ۱۲ ساله در ارومیه
  • پس از حضور حسین فریدون، رئیس سازمان سینمایی ابقا می‌شود؟
  • دستگیری زن محکوم به حبس ابد در مترو
  • احتمال لغو حکم مسلمان و غفوری با ارائه مستندات/ دستگیری ۸ دلال کلاهبردار
  • رتبه ایران در خودکشی مشخص شد
  • کشف اسکلت‌های دوره اشکانیان در همدان
  • ترجمه فیس بوک باعث دستگیری یک کارگر شد!
  • پاداش میلیونی برای یافتن سرنخ!
  • کاهش آلودگی هوا با یک پیراهن بیشتر!
  • آیا ترامپ اشتباهات کارتر در مورد ایران را تکرار می‌کند؟
  • واکنش جالب “قاسمخانی” به شایعه جدید درباره او و “شقایق دهقان”/عکس
  • توقف بی سر و صدای طرح کارت اعتباری در بانک‌ها
  • بازیگر پرحاشیه این روزها از «طپانچه خانم» می‌گوید
  • ال چاپو برای بازیگر هالیوود دردسرساز شد
  • نیسان ماکسیما ۲۰۱۸ با تغییراتی کوچک معرفی شد
  • ساخت فیلم موزیکال با حضور چهره های مشهور سینما
  • نمی‌توانم برای تلویزیون سریال بسازم
  • خط قرمزهای نانوشته تلویزیون را شکستیم
  • نوبخت: دست خودمان است؛ دلار را گران نمی‌کنیم
  • آخرین نقاشی «چرچیل» به حراج گذاشته شد/عکس
  • رشد ۳۸ درصدی آزادی‌های زندانیان غیرعمد