مخترع اراکی حمام هوشمند کم مصرف برای زائران ساخت

    کد خبر :113127

حمام هوشمند کم مصرف توسط دکتر مجتبی ذوالفقاری از مخترعین استان مرکزی در عمود۷۵۱ کربلا نصب می شود.

به گزارش  برنا ، مخترع و عضو هیات علمی دانشگاه اراک گفت: این حمام به صورت آزمایشی در عمود 751 برای استفاده حضور زائران حسینی در کربلای معلی نصب می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 8 مورد مشابه در کشور ساخته شده ادامه داد: این حمام کم مصرف با تکنولوژی روز ساخته شده و کیفیت حمام در مصارف زیاد هم پایین نمی آید؛ دمای آب روی 47 درجه ثابت تنظیم شده و در صورت موفقیت ورژن های جدید آن نیز ساخته می شود.

این مخترع مسجدی با بیان اینکه در ساخت این تکنولوژی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه و کارگروه اقتصاد مقاومتی حمایت داشته اند گفت: طی سال های گذشته برای صرفه جویی در آب حمام شیوه های متعددی از جمله تصفیه و استفاده مجدد از آب و افشاندن آب ابداع شده است ولی این حمام هوشمند هم مقرون به صرفه است و برای ساخت آن در حجم زیاد هزینه زیادی لازم نیست.

دکتر مجتبی ذوالفقاری عضو کانون فرهنگی هنری محبین الائمه (ع) مسجد قدس اراک پیش از این نیز موفق به ساخت نخستین دستگاه خشک‌کن انجمادی با همکاری شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه شد؛ تکنولوژی ساخت و طراحی دستگاه خشک کن انجمادی در انحصار چند کشور محدود غربی است و این موضوع در ایران فقط در سایز بسیار کوچک آزمایشگاهی بررسی شده است و در سایز های بیشتر از ۱۰کیلوگرم هیچ سابقه ای ندارد.

ذوالفقاری یک فرد مسجدی و از دوران نوجوانی در کانون حضور داشته است موفقیت خود را مرهون الطاف خداوند به واسطه حضور در مسجد می داند او معتقد است برای رسیدن به تکنولوژی های جدید و فناوری های بومی باید توانمندی و پتانسیل های موجود را باور داشت و بر آنان تکیه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید