اجرای نمایش هایی با موضوع دفاع مقدس و عاشورا در تهران

    کد خبر :112995

سالن های تهران میزبان ۱۰ عنوان نمایش با موضوع دفاع مقدس و عاشورا شده اند که در ایام سوگواری میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) و همزمان با هفته دفاع مقدس، سالن های تهران میزبان ۱۰ عنوان نمایش با موضوع دفاع مقدس و عاشورا شده اند.

با تفکیک موضوعی نمایش های مهرماه می توان دو اثر تئاتری در حوزه دفاع مقدس را معرفی کرد. نمایش «خواب آلودگی» به کارگردانی سهیل پورجعفر که این روز ها در سالن مشایخی تئاتر مان روی صحنه است یکی از این نمایش ها است. نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که ایوب آقاخانی آن را نوشته و کارگردانی کرده است و به نوعی روایتگر بخشی از زندگی شهید محمد جهان آرا است نیز در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

علاقه مندان به مجالس تعزیه نیز می توانند تعزیه «شاه فتاح» با سرپرستی ناصر عاشوری را در حوزه هنری تماشا کنند.

همچنین از نمایش هایی که با مضامین مذهبی و عاشورایی به صحنه می روند، می توان به نمایش «سلمان رضوی» به کارگردانی مسعود اسماعیلی که در فرهنگسرای بهاران روی صحنه است و نمایش «رفته بچرخه برمی گرده» به کارگردانی عباس عبدالله زاده که اجرای خود را در پردیس تاتر تهران آغاز کرده است، اشاره کرد.

در حوزه هنری نیز نمایش «گوهر» به کارگردانی سعید نجفیان و در تالار حافظ نمایش «غسالخونه» به کارگردانی مصطفی ملک جان از جمله آثار دینی و عاشورایی هستند که میزبان علاقه مندان تئاتر شده اند.

در خانه نمایش اجرای «ماه هفتم» به کارگردانی میرزا زاوش روی صحنه است و تئاتر شهرزاد نیز میزبان اثری از بهاره رهنما با عنوان «خورشید های همیشه بهار» شده است.

تالار سایه مجموعه تئاتر شهر نیز از ۲۴ مهر ماه شاهد اجرای نمایش «پروازشماره ۷۴۵» به کارگردانی مرجان پورغلامحسین خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید