اجرای طرح ترسیب کربن به تهران هم رسید

    کد خبر :112853

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن با رویکرد مشارکت مردم به وسعت ۷۰ هزار هکتار در این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش بازتاب به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سید علی عظیمی افزود: پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن با هدف کاهش دی اکسید کربن اتمسفر و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی با رویکرد مشارکت مردم به وسعت ۷۰ هزار هکتار در شهرستان ملارد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این پروژه که بعنوان یک پروژه توسعه روستایی قلمداد می شود پروژه ای مشترک میان ایران و برنامه عمران ملل متحد است که از سال ۱۳۹۱ در استان تهران و شهرستان ملارد به مرحله اجرا درآمده است و تاکنون ۱۴ روستای این شهرستان واقع در منطقه اخترآباد زیر پوشش این پروژه بین المللی قرار گرفته است.

عظیمی به مهمترین اقدامات انجام شده در قالب اجرای این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل صندوق توسعه روستایی، برگزاری دوره های آموزشی برای جوامع محلی، تشکیل تعاونی توسعه شقایق ملارد و اجرای عملیات نهالکاری از جمله اقداماتی است که در محدوده اجرای این پروژه انجام شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این پروژه در راستای استفاده صحیح از منابع طبیعی و ایجاد معیشت پایدار و در آمدزائی، مشارکت در بهبود دسترسی به خدمات، اجیای اراضی مرتعی تخریب یافته، تقویت پوشش گیاهی و توانمندسازی جوامع محلی بویژه زنان روستایی به مرحله اجرا درآمده است.

عظیمی یادآور شد: صندوق توسعه روستایی که ۶۰۰نفر عضو دارد تاکنون توانسته است مبلغ ۷۵۳ میلیون تومان بصورت وام با کارمزد ۴درصد در اختیار جوامع محلی محدوده اجرای این پروژه برای تقویت امر تولید همچون راه اندازی کارگاه های خانگی، پرورش مرغ و طیور و تولید نهال قرار دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد اضافه کرد: عملیات بیابان زدایی در سطح ۱۲۸ هکتار و ایجاد بادشکن زنده (نهالکاری) به طول پنجاه کیلومتر در اطراف جاده های روستائی اقداماتی است که در محدوده اجرای این پروژه با مشارکت مردم محلی انجام شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید