مهریه ای که ۱۳۰۵ درخت بود

    کد خبر :11278

تصویربرداری فیلم مستند «ازدواج سبز» به کارگردانی محسن سخا با موضوع زندگی زوج فعال محیط زیستی کرمانشاه رو به پایان است.

 محسن سخا پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده فیلم مستند «ازدواج سبز» گفت: سعید سلیمانی و شیوا معتضدی زوجی هستند که شنیدن خبری درباره مهریه آنها، توجه مرا جلب کرد که مهریه این زوج کاشت ۱۳۰۵ درخت بود.

وی افزود: اینکه در روزگاری که در مهریه زوج ها صحبت از سکه های فراوان است، این زوج جوان مهریه خود را کاشت درخت قرار داده بودند، به نظرم واقعا تحسین برانگیز بود. سراغ این دو رفتم و آشنایی بیشتر با آنها، باعث شد جذب دیگر ویژگی های زندگی این زوج شوم.۱۳۰۵ درخت

سخا تأکید کرد: ایجاد و تاسیس اولین مدرسه طبیعت غرب کشور به نام «مدرسه طبیعت کیکم» در کرمانشاه و همچنین دومین مدرسه جنگل ایران به نام «هورامان» توسط این زوج فعال محیط زیستی انجام شده است. هدف این مدارس آشناسازی کودکان ساکن در دل جنگل های هورامان با طبیعت اطرافشان است که به احیای دانش بومی این منطقه می انجامد.

وی در پایان گفت: سعید با کمک همسرش شیوا در بین بچه ها و خانواده هایشان فرهنگسازی می کند تا با تلاش آنها، محیطی امن برای زندگی همه گونه های جانوری و گیاهی آن منطقه مثل سنجاب ها، عقاب ها و جنگل های بلوط به وجود آورند.

«ازدواج سبز» پس از پایان تصویربرداری، وارد مرحله تدوین و صداگذاری می شود تا در آینده به عنوان یکی از تولیدات جدید شبکه مستند سیما، روی آنتن برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید