نگرانی از کاهش درآمدهای شهر تهران

    کد خبر :112730

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه نسبت به کاهش درآمدهای شهر تهران نگرانی جدی وجود دارد، گفت: 80 درصد از درآمد شهر از محل عوارض ناشی از ساخت و ساز است که این درآمد رو به کاهش است

علی اعطا درباره چالش جدی مدیریت جدید شهری با رقم بالای بدهی و عدم تحقق درآمد، گفت: کاهش درآمدهای شهر تهران مساله جدی است برای نمونه درآمد 5 ماهه امسال ، 75 درصد از پنج دوازدهم محقق شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط نزدیک به 80 درصد از درآمدهای شهرداری کلانشهرها از محل عوارض ناشی از ساخت و ساز است، اعلام کرد: این درآمد به دلایل مختلف رو به کاهش است به همین دلیل باید تلاش شود که درآمدهای پایدار شهر تهران افزایش دهیم و این امر با برنامه ریزی منسجم و مدون قابل انجام است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نمی توان به یکباره به این هدف دست یافت، تاکید کرد: در حالی بررسی هستیم تا درآمدهای جدیدی را برای شهر تهران شناسایی کنیم.مدیریت برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای مدیریت شهر و پروژه های مختلف از جمله توسعه حمل و نقل عمومی باید به فکر درآمدهای نوین باشد.

اعطا معتقد است که فضای کنونی میان مدیریت شهری و دولت، مثبت و سازنده است از این رو می توانیم امیدوار باشیم از ظرفیت های ایجاد شده به شکل بهینه و مطلوب استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید