خسارت 5 میلیارد تومانی سیل به مشگین شهر

    کد خبر :112598

فرماندار مشگین شهر گفت: وقوع سیل در شب گذشته بیش از 5 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، اماکن کشاورزی و دامی وارد کرده است.

میرعلی رحیمی زاد، اظهار کرد: سیلی که به دنبال بارش تند باران در مشگین شهر و روستاهای آن رخ داد به 400 کیلومتر از راه ها و مسیرهای تردد عشایر صدمه زده و زمینه تخریب برخی از تاسیسات عمومی را فراهم کرد به طوری که بیشترین تلفات را در دامنه های سبلان و برای عشایر کوچرو شاهد بودیم.

وی افزود: در این حادثه ناگوار 2 هزار راس دام روستائیان و عشایر اعم از سبک و سنگین تلف شده و در برخی از مناطق عشایرنشین منطقه تا 100 درصد امکانات و منابع موجود عشایر خسارت دیده است. در این سیل 15 آلاچیق عشایری با اسباب و اثاثیه کامل از بین رفته و 10 دستگاه خودروی نیسان نیز در اثر این سیلاب از بین رفته است.

رحیمی زاد از تداوم امدادرسانی به سیل زدگان در مشگین شهر خبر داد و بیان کرد: نیروهای امدادی در منطقه حاضر هستند و تلاش بر این است تا نسبت به اسکان آسیب دیدگان و تامین نیازهای آنها اقدامات و برنامه ریزی ها انجام شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: جمع بندی ها برای تعیین رقم خسارت وارده در حال انجام است و ما بعد از جمع بندی آمار و استخراج رقم خسارت وارده به شهرستان در حوزه های مختلف تلاش می کنیم تا گزارشی را به سازمان مدیریت بحران در سطح کشور ارائه کنیم تا از طریق وزارت کشور نسبت به تامین خسارت اقدامات موثری انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید