کارگران برای اعتراض آزاد هستند، آنها را ضرب و شتم نکنیم/ با کارگران اراک برخورد غیرقانونی شده است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ۹:۳۵
    کد خبر :112461

رییس فراکسیون کارگری گفت: تحقیق و تفحص پیرامون وضعیت کارگران «هپکو» و «آذراب» را تدوین کرده ایم و با رسیدن امضاها به حدنصاب به هیات رییسه مجلس تقدیم خواهیم کرد.

«علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در پیرامون بررسی وضعیت کارگران “آذراب” و “هپکو” گفت: تحقیق و تفحص از وضعیت این دو کارخانه را انجام داده ایم و پس از رسیدن به حد نصاب به هیات رییسه مجلس تقدیم خواهیم کرد. قطعا این موضوع را در اینجا رها نکرده و تا انتهای آن بررسی می‌کنیم.

او ادامه داد: ابتدا باید واقعه را به طور دقیق روشن کنیم. حقوق کارگران موضوعی است که باید پرداخت شود. ما قانون مصوب حمایت از صنایع را داریم و امیدواریم که قانون حمایت از صنایع سریع توسط دستگاه‌های ذیربط اجرایی شود. در خصوص این قانون به وزیر محترم صنعت معدن و تجارت تذکر داده و اکنون هم پیگیری را ادامه خواهیم داد.

او با تاکید بر اینکه «با کارگران اراک برخورد غیرقانونی شده است» افزود: نامه تحقیق و تفحص ما از نحوه برخورد غیرقانونی و اتفاقات رخ داده‌ با کارگرانی است که اعتراضشان به دریافت نکردن حقوقشان بود.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره بر اینکه ” ما پیش از این با تشکیل جلساتی در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری بر این موضوع تاکید داشتیم” تصریح کرد: براساس تکلیف قانون باید حقوق کارگران پرداخت شود. به وزیر صنعت وقت هم نامه‌ای نوشته و خواستار حمایت از صنایع شدیم. می دانستیم با واگذاری شرکت «هپکو» به فرد دیگری مشکل حل نخواهد شد.

رییس فراکسیون کارگری با تاکید بر اینکه “کارگران در برگزاری تجمعات در محیط خودشان آزاد هستند” افزود: اینکه با این توجیه که از سوی تعدادی توهین‌هایی صورت گرفته با کارگران برخورد شود، قابل قبول نیست. نمی توان آزادی کارگران را به بهانه توهین یک نفر برهم زد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد.

محجوب در خاتمه گفت: پیرامون وضعیت کارگران اراک در فراکسیون کارگری با وزیر کشور جلسه‌ای مفصل خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید