غرق شدن جوان نیشابوری در دریای خزر

    کد خبر :112416

جوان نیشابوری ظهر روز سه شنبه هنگام شنا در آب های مواج دریای خزر در شهرستان محمودآباد جان باخت.
این جوان ۳۸ ساله که به اتفاق خانواده اش به مازندران سفر کرد ، در حالی برای شنا وارد آب های ساحلی خزر شد که فصل شنا در این استان از پنج روز پیش به صورت رسمی پایان یافت.علت غرق شدن این جوان که با بی توجهی به شرایط آب هوائی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر مواج بودن دریا تن به آب زد ، ناآشنائی به فن شنا اعلام شده است.

به گزارش نامه نیوز، اگر چه خانواده جوان پس از گرفتار شدنش در امواج دریا از حاضران کمک طلبیدند ، ولی تلاش ناجیان غریق بومی حاضر در ساحل برای نجات جان این جوان حادثه دیده بی ثمر بود .جسد این جوان سرانجام پس از چند ساعت توسط ناجیان غریق از آب بیرون کشیده شد.

اجرای طرح های سالمسازی دریا که از اول خرداد در ۹۳ نقطه از سواحل دریای مازندران آغاز شده بود ، از ساعت ۲۰ جمعه ۳۱ شهریور به صورت رسمی پایان یافت.در مدت چهار ماه اجرای این طرح بیش از ۲ هزار ناجی غریق علاوه بر فعالیت در محدوده طرح های سالمسازی ، در نقاط خطرساز نیز حضور داشتند.

همچنین صدها تن از ماموران انتظامی هم در این مدت با حضور در نقاط کور و حادثه خیز ، مانع ورود مسافران و مجاوران به دریا می شدند.بر اساس اعلام استانداری مازندران ، امسال با اجرای طرح های سالمسازی دریا ، آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در آب های ساحلی این استان ۲۲ درصد نسبت به پارسال کاهش یافت .

امسال در مجموع ۶۲ نفر هنگام شنا در دریای مازندران جان باختند که محل غرق شدن بیشتر آنان محدوده خارج از طرح سالمسازی و ویلاهای شخصی و همچنین مناطق خطرساز بود.مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل دریای خزر را در اختیار دارد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید