تهران یک شهر خطرپذیر

    کد خبر :112397

شهردار تهران در مراسم روز آتش‌نشان گفت: شهروندان تهرانی آشنایی زیادی با فرهنگ ایمنی ندارند و خلاء این آشنایی مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد کرده است.

محمدعلی نجفی در مراسم روز آتش‌نشان در برج میلاد اظهار داشت: امروز از بنده خواستند تا لباس آتش‌نشان را برتن کنم ولی فردی که این لباس مقدس را بر تن می‌کند باید از صمیم قلب این خدمت را انجام دهد و من خود را شایسته پوشیدن این لباس نمی‌دانم.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین اجزای آرامش احساس امنیت خاطر در زندگی است و آتش‌نشانان نقش مؤثری در این احساس امنیت برای شهروندان دارند.

نجفی با اشاره به اینکه عموم ملت بر خدمات سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و آتش‌نشانان واقف هستند، گفت: آموزش نیروی انسانی در شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت است و باید همیشه در ارتباط با آخرین سیستم‌ها و اصول فنی روز دنیا آشنایی داشته باشند و از تجربیات جهانی در حوزه ایمنی بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان تهرانی آشنایی زیادی با فرهنگ ایمنی ندارند، گفت: با توجه به خلائی که در این خصوص وجود دارد شهروندان با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.

شهردار تهران افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در 30 کلان‌شهر دنیا تهران رتبه دوم را در تماس تلفنی با آتش‌نشانی دارد.

نجفی با بیان اینکه فرهنگ ایمنی و اخلاق شهروندی را نتوانستیم توسعه دهیم، گفت: هرچقدر به سمت هوشمندسازی و سیستماتیک شدن برنامه‌ها پیش برویم بهره‌وری بیشتری را در سازمان آتش‌نشانی خواهیم داشت.

وی به گلایه بعضی شهروندان از سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: هنگامی که شهروندان کارشان به سازمان‌ آتش‌نشانی می‌‌افتد در بروکراسی اداری طولانی گرفتار می‌شوند.

نجفی گفت: مشکلاتی در تهران داریم که این شهر را تبدیل به یک شهر خطرپذیر کرده است و شاید تهران جزو خطرپذیرترین شهرهای دنیا است.

وی تأکید کرد: باید مسائل ایمنی در ساخت‌وساز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ساختمان‌های فرسوده در تهران باید نوسازی و بازسازی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید