جزییات دستگیری سارقان مسلح ارثیه خانوادگی

    کد خبر :112326

سارقان مسلح که در پوشش مأمورین پلیس مبارزه با موادمخدر اقدام به سرقت مسلحانه ارثیه خانوادگی یک کارخانه دار کرده بودند، با تلاش کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش  مهر ساعت ۱۳ روز ۱۴ شهریورماه و از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در منطقه اصفهانک به کلانتری ۱۱۰ شهدا اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل سرقت و انجام تحقیقات اولیه از دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری مشخص شد که سه سرنشین یک دستگاه خودروسواری ، به صورت مسلحانه و ضمن استفاده از شوکر و اسپری اقدام به سرقت یک سرویس سینه ریز قدیمی به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات از مالباخته مشخص شد که صاحب اصلی سینه ریز ، آنرا به یکی از دوستان مورد اعتمادش بنام “قاسم” داده تا این شخص بواسطه افرادی که در بازار می شناسد اقدام به فروش سینه ریز مالباخته که در واقع به صورت ارثیه خانوادگی به او رسیده ، بنماید ؛ در تحقیق از مالباخته مشخص شد که وی در زمان سرقت شخصا حضور نداشته و بواسطه اعتماد کاملش به قاسم ، ارثیه خانودگی اش را جهت فروش به او تحویل داده است.

در تحقیقات از قاسم ، او در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ” بواسطه تعدادی از دوستان خود در بازار با شخصی بنام “محسن . الف” آشنا شدم که عنوان شده بود در زمینه خرید و فروش طلاجات قدیمی فعالیت دارد ؛ پس از چند جلسه مقدماتی با این شخص نهایتا قرار بر آن شد تا سرویس طلا را در آدرسی که ایشان در محلاتی – اصفهانک داده بود برویم تا معامله آنجا انجام شود ؛ بهمراه یکی از دوستان مورد اعتماد خود به سر قرار رفته اما به محض توقف خودرو ناگهان سه نفر که همگی لباس های تمام مشکی به تن داشتند به سمت ماشین حمله ور شده ، شیشه عقب ماشین را تخریب کرده ، به بهانه اینکه ما قاقچاقچی موادمخدر بوده و شیشه همراه خود داریم اقدام به بستن دستان ما کرده و نهایتا پس از سرقت کیف حاوی طلاجات از محل متواری شدند “.

با اطلاعات بدست آمده در خصوص مشخصات “محسن . الف” ( متولد ۱۳۶۶ ) ، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با همکاری تیم تجسس ویژه کلانتری ۱۱۰ اقدام به دستگیری محسن کرده اما او در اظهاراتش منکر هرگونه اطلاع از سرقت شد.

تحقیقات از محسن همچنان در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا اینکه سرانجام وی لب به اعتراف گشود و سه تن از دوستان و بچه محل هایش را به عنوان مجریان سرقت که در واقع توسط او طراحی شده بود ، معرفی کرد.

با شناسایی مجریان سرقت مسلحانه بنام های ابوالفضل ( ۴۵ ساله ) ، نوید ( ۲۵ ساله ) و ناصر ( ۳۰ ساله ) ، مخفیگاه این سه نفر در شهرستان خوانسار و منطقه اصفهانک تهران شناسایی ، طی دو عملیات همزمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها ، سرویس طلاجات قدیمی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: تحقیقات از متهمین در مراحل ابتدایی قرار داشته و متهمین با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در دستور کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید