«کوپال» از ایران بهترین فیلم جشنواره‌ براشوف کانادا شد

    کد خبر :112319

فیلم سینمایی «کوپال» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بلند از بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم براشوف شد.

به گزارش مهر به نقل از سایت جشنواره، جشنواره بین‌المللی فیلم براشوف که در کانادا برگزار و به عنوان مهمترین و اولین جشنواره فیلم‌های ضدخشونت در جهان شناخته می‌شود، فیلم «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی ‌را به عنوان بهترین فیلم بلند این دوره برگزید.

ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم براشوف که مهمترین جشنواره فیلم‌های غیر خشونت‌آمیز جهان است، امسال از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ سپتامبر (۲۳ شهریور تا ۲ مهر۹۶) برگزار شد و روز گذشته ۳ مهر هیات داوران این جشنواره از مجموع ۳۰ فیلم بخش مسابقه برگزیدگان خود را معرفی کردند و جایزه اصلی این رویداد سینمایی را به فیلم «کوپال» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی اهدا کردند.

«کوپال» اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی و فیلم منتخب گروه سینمایی «هنر و تجربه» در جشنواره فیلم فجر سال پیش است. اولین نمایش این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و آخرین حضور آن نیز مربوط به بخش اصلی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوفالو و دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم اورلاندو در کشور آمریکا است.

جشنواره‌ بین‌المللی فیلم براشوف از سال ۲۰۱۲ توسط یک کمپانی کانادایی فعالیت خود را در شهر براشوف رومانی آغاز کرد ولی از سال گذشته مسئولان جشنواره تصمیم به تغییر شکل برگزاری این رویداد هنری گرفتند. این جشنواره از دوره پنجم به صورت کاملا آنلاین و در سایت تخصصی VIMEO و در کشور کانادا برگزار می‌شود.

این جشنواره یک بار دیگر هم به سینمای ایران توجه ویژه‌ای نشان داده و سال ۱۳۹۴ فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی جایزه بهترین فیلم این جشنواره را کسب کرد.

قصه «کوپال» روایت یک هفته از زندگی شکارکش و تاکسیدرمیستی به نام دکتر احمد کوپال با بازی لوون هفتوان در این نقش است که درست قبل از تحویل سال نو دچار چالشی غریب در زندگی شخصی‌اش می‌شود. طبق اعلام تهیه کننده این فیلم، کوپال آبان‌ماه امسال در سینماهای سراسر کشور به نمایش درمی‌آید.

امسال در این دوره از جشنواره براشوف ۱۳ فیلم از میان ۳۰ فیلم منتخب از ۲۰ کشور موفق به کسب جوایز بهترین‌ها در بخش‌های مختلف شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید