بازدید مرتضی بانک مشاور رییس جمهور از منطقه آزاد ارس

    کد خبر :112301

در بازدید یک‌روزه مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از منطقه آزاد ارس، ظرفیت ها و توانمندی های این منطقه در حوزه های عمرانی، سرمایه گذاری، صنعتی و گردشگری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز (سه شنبه) از روند اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی، زیرساختی، صنعتی، اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

بازدید از «کلیسای سنت استپانوس»، «کاروانسرای خواجه نظر» و پارک ده هکتاری ساحل رود ارس در جریان بازدیدهای بخش گردشگری مورد توجه مرتضی بانک و هیات همراه قرار گرفت. این پروژه ها که با اعتبارات سازمان منطقه آزاد ارس احیاء شده اند سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

مجتمع گلخانه ای «ارس تارلا امین» به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری شده در ارس از دیگر برنامه های بازدید مرتضی بانک بود.

این مجتمع گلخانه ای به مساحت 140 هکتار یکی از بزرگترین مراکز تولید محصولات کشاورزی ارگانیک از قبیل گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل در خاورمیانه است که تمامی محصول تولیدی آن پس از بسته بندی در این مجتمع به بازارهای هدف منطقه صادر می شود.

بازدید از صنایع فعال در شهرک صنعتی ارس هم چون «آذر تجهیز طب» تولیدکننده دستکش های جراحی، پروژه عمرانی ساخت فاز 3 شهرک صنعتی و کمربندی شرق جلفا، کارخانه «پانا چوب» تولید کننده محصولات ام دی اف، کارخانه «پارا پلاستیک» تولیدکننده کیسه های پروپیلن، کارخانه کفش «دنیلی»، کارخانه تولید خودروهای سنگین «آمیکو»، کارخانه «ساوالان لویی» تولیدکننده اسپری کارخانه «جلفاکاران ارس» تولیدکننده نخ و نساجی، پروژه در حال احداث فرهنگسرا و مسجد شهر جلفا، سایت صنایع سنگین شامل مینی پالایشگاه ها و پروژه عمرانی تعریض و بهسازی مسیر جلفا ـ مرند از دیگر برنامه های مرتضی بانک مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد ارس بود.

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این بازدیدها بر ضرورت حمایت از جریان سرمایه گذاری، حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران، افزایش صادرات به خارج از کشور، ایجاد اشتغال پایدار و رونق در فضای کسب و کار تاکید کرد.

لازم به ذکر است منطقه آزاد ارس چهارمین مقصد مرتضی بانک بعد از مناطق آزاد قشم، اروند و ماکو است که وی از زمان روی کار آمدن در مناطق آزاد در دولت دوازدهم از آن بازدید می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید