اوباما به زاکربرگ هشدار داد

    کد خبر :112223

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا دو ماه قبل از سوگند ریاست جمهوری دونالد ترامپ به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک شخصا در مورد خطرات انتشار اخبار جعلی هشدار داده است.

به گزارش ورج، اوباما که به شدت نگران این موضوع بوده از زاکربرگ خواسته تا خطر اخبار جعلی و انتشار اطلاعات سیاسی غلط از این طریق را کاملا جدی بگیرد.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، وی به زاکربرگ هشدار داده که اگر دولت و فیس بوک برای حل مشکل یادشده کاری نکنند، وضعیت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا بدتر خواهد شد و اخبار جعلی بیشتری از طریق فیس بوک منتشر شده و ذهن رای دهندگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این مکالمه 9 روز بعد از آن رخ داده که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در مصاحبه ای این ایده که اخبار جعلی فیس بوک نتیجه انتخابات را تحت تاثیر قرار داده، احمقانه خواند. زاکربرگ در گفتگو با اوباما مشکلات ناشی از انتشار اخبار جعلی در فیس بوک را پذیرفته، اما به او گفته که این مشکل گسترده نیست و برای حل آن راه حل ساده ای وجود ندارد.

ظاهرا گفتگوی یادشده در اتاق هتلی در شهر لیما پایتخت پرو و در جریان نشست رهبران جهان رخ داده و باعث شده مدیرعامل فیس بوک سرانجام مشکل یادشده را جدی بگیرد. فیس بوک در ماه های اخیر با انتقادهای شدید رهبران کشورهای اروپایی نیز مواجه است که از این شرکت خواسته اند هر چه سریع تر جلوی انتشار اخبار دروغین را بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید