دستگیری یک زن جاسوس مرتبط با مسئولان دولتی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۰۰
    کد خبر :11208

سخنگوی قوه قضائیه دستگیری خانمی که با مسئولان دولتی مرتبط بوده و با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور هم ارتباط داشته را تأیید کرد.

حجةالاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری ظهر امروز خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا پیگیری قضایی پرونده م- ع قائم‌مقام سابق آستان قدس رضوی به اطلاع مردم نرسیده و وی از کشور فرار کرده است، گفت: ما همواره از بیان جزئیات تحقیقات اولیه پرونده‌هایی که هنوز به صدور رأی نرسیده‌اند معذوریم‌ ولی پیش از این دادستانی تهران تشکیل این پرونده را اعلام کرده بود و پیگیری این پرونده با جدیت در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سرانجام اعلام فهرست اموال وزرای دولت یازدهم‌ گفت: طبق قانون برخی از مسئولان دولتی باید دفترچه مربوط به لیست اموال خود را پر کنند و آن را در اختیار قوه قضائیه قرار دهند که همگی وزرای دولت یازدهم نیز به جز دونفر لیست خودشان را دادند که این دو نفر نیز لیست اموال خود را اعلام کردند و تنها سوالاتی درباره یکی از فرزندان یکی از این افراد وجود داشت که پاسخ آن نیز داده شده است و امروز تمام وزرای دولت یازدهم لیست اموال خود را اعلام کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره سرانجام وضعیت کارکنان موسسه ثامن‌الحجج اظهار داشت: در حال حاضر هیئت تسویه این موسسه در حال فعالیت است و قرار شده پس از بررسی‌های انجام شده 1500 نفر از کارکنان آن در جای دیگری به کار گرفته شوند.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره شکایت برخی از نامزدهای انتخاباتی پس از مناظرات نیز گفت: درباره انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون خاصی تشکیل شده و تا جایی که مطلع هستم تذکرات مکتوبی را داده‌اند ولی من تا این لحظه نشنیده‌ام که نامزدی شکایت خود را به دادگستری اعلام کرده باشد یا این کمیسیون شکایتی را به ما ارجاع کرده باشد.

وی در واکنش به سوال دیگری درباره نشر اکاذیب توسط برخی از نامزدها در مناظرات ریاست جمهوری نیز و عدم ورود مستقیم قوه قضائیه به این موارد گفت: در قانون مواردی که قوه قضائیه می‌تواند رأساً ورود کند تصریح شده و بررسی سایر موارد نیاز به شکایت شکات خصوصی است و قوه قضائیه نیز در صورت شکایت دستگاه‌ها یا اشخاص حتماً موضوع را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره راه‌اندازی سایت کارانه توسط یکی از نامزدهای ریاست جمهوری و شائبه خرید رأی در این‌باره گفت: من شکایتی نسبت به این موضوع تا این لحظه نشنیده‌ام ولی معمولاً وزارت کشور و کمیسیون مربوطه این موارد را بررسی می‌کند و در صورت شکایت آنها، موضوع حتماً تحت بررسی قرار خواهد گرفت.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر بی‌خاصیت بودن پیگیری موضوع مسئولان دوتابعیتی و آخرین جزئیات این مسئله گفت: دادستان کل کشور پیگیر این موضوع هستند و هنوز دستگاه‌های مربوطه پاسخی به لیست اخیر مدیران دوتابعیتی نداده است ولی من شنیده‌ام که این دستگاه‌های مربوطه از در حال بررسی بودن موضوع اطلاع دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر ارسال شکایت در 67 تخلف رسانه‌های وابسته به نیروهای نظامی به دستگاه قضایی گفت: اینکه ایشان چه گفته‌اند را نمی‌دانم ولی در حال حاضر یک اختلافی بین وزارت کشور و دادستانی وجود دارد چرا که طبق قانون اگر رسانه‌ای مطلبی را له یا علیه نامزدها منتشر کرد دستگاه‌های مسئول موظفند ابتدا این موضوع را به آن رسانه اعلام کنند تا رسانه مذکور نسبت به انتشار توضیح یا اصلاح آن اقدام کند و پس از آن در صورت عدم اصلاح یا انتشار توضیحات، شکایت کرده و شکایت را به دادستانی اعلام کند ولی متأسفانه در حال حاضر مواردی وجود دارد که وزارت کشور بدون طی کردن این مسیر، گزارشی را برای دادستانی فرستاده است.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: از سوی دیگر نیز یک اختلاف برداشت قانونی در مورد ماده 68 وجود دارد که براساس آن اعلام شده هر نشریه رسمی و دولتی حق انتشار مطلبی علیه یا له نامزدهای انتخاباتی ندارد. متأسفانه برخی از دوستان برداشت نادرستی از این موضوع داشته‌اند.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات دستگاه قضایی در ماجرای انفجار معدن آزادشهر نیز گفت: این حادثه حقیقتاً دردناک بود و من نیز به نوبه خود به همه داغدیدگان این حادثه تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم هر چه سریع‌تر به بازماندگان آنها رسیدگی شود و شاهد موارد مشابه نباشیم.

وی افزود: در این حادثه نیز قوه قضائیه همچون سایر دستگاه‌ها بلافاصله به موضوع ورود کرد و رئیس دادگستری استان و دادستان شهر مربوطه و‌ سایر مقامات قضایی سریعاً در محل حاضر شدند و پزشکی قانونی نیز تمام امکانات و تجهیزات خودش را به میدان آورد تا خدمات خود را ارائه دهد، علاوه بر این موارد سازمان بازرسی کل کشور نیز تیمی را برای بررسی موضوع اعزام کرد که این تیم همچنان مشغول به کار بوده و در حال تهیه گزارش هستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تا امروز یک نفر در این پرونده احضار شده و تیمی از ناحیه دولت نیز تشکیل شده و پیگیری‌های قضایی تا تکمیل گزارش کارشناسی این تیم امکان پذیر نیست.

اژه‌ای در ادامه نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره فرار یکی از متهمان پرونده فساد «د» و همکاری مسئولان دولتی در فرار وی گفت: متأسفانه یکی از متهمان تقریباً مهم این پرونده به خارج از کشور رفته و علی‌رغم پیغام‌هایی که به وی داده شده هنوز بازنگشته است ولی در خصوص بخش دوم سوال شما اطلاعی از موضوع ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دستگیری خانمی که مرتبط با مسئولان دولتی بوده و با سرویس‌های جاسوسی ارتباط داشته است و در مواردی همچون رمالی و… ورود کرده بود، گفت: من از بیان جزئیات این پرونده معذورم ولی چنین فردی دستگیر شده که هم اتهامات امنیتی و هم غیرامنیتی در پرونده وی گزارش شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید