ادبیات ترامپ با ادبیات جنگ های جهانی همخوانی دارد/ کشورهای اروپایی از سخنان ترامپ اعلام برائت کردند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۱
    کد خبر :111835

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ادبیات ترامپ با ادبیات جنگ های جهانی همخوانی دارد، گفت: این ادبیات با دنیای امروز همخوانی ندارد از این رو است که بسیاری از کشورهای اروپایی از سخنان ترامپ اعلام برائت کرده اند.

به گزارش بازتاب حشمت الله فلاحت پیشه افزود: سخنان ترامپ در سازمان ملل نشانه عصبانیت وی بود چراکه توان آمریکا در دنیا آن طور که ترامپ تصور می کند نیست.
وی تصریح کرد: ترامپ نشان داد که فقط جهان سوم مستعد دیکتاوری مثل قذافی نیست بلکه دنیای به اصطلاح اول مستعد قذافی های بیشماری هستند که ترامپ یکی از آنهاست، رییس جمهوری آمریکا در سازمان ملل شبیه دوران دیکتاتوری قذافی صحبت کرد و خوی دیکتاتوری خود را نشان داد.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس خاطرنشان کرد: امروز با این طرز بیان آمریکایی ها نمی توانند به گفتار و عمل رییس جمهورشان افتخار کنند،اکثر کشورهای دنیا سخنان ترامپ را توهین آمیز دانستند که در خور یک رییس جمهوری نبود.
فلاحت پیشه اضافه کرد: رییسان جمهوری پیشین آمریکا همواره از تحمیل اخطار آمیز ارزش های خودشان یا صدور ارزش ها در سازمان ملل سخن می گفتند ولی صحبت ترامپ در سازمان ملل فقط توهین بود که اکثر کشورهای اروپایی از آن اعلام برائت کردند و بسیاری از کشورها نیز از آن به عنوان سخنرانی احمقانه و جاهلانه یاد کردند.
وی تصریح کرد: ادبیات ترامپ با ادبیات جنگ های جهانی همخوانی داشت که این ادبیات با ادبیات دنیای امروز همخوانی ندارد.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس و نمایندگان مجلس خبرگان، یکی از دلایل اصلی عصبانیت بدخواهان ملت ایران را پیشرفت روزافزون نظام اسلامی در مسائل منطقه‌ای و جهانی دانستند و با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، گفتند: علتِ نطق ابلهانه و بسیار زشت و سخیف و با ادبیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض و با آشفتگیِ رئیس جمهور امریکا، عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی آنها است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: سخنان رییس جمهوری آمریکا، برای ملت امریکا افتخارآمیز نبود و باید نخبگان امریکا، از این سخنان و داشتن چنین رییس جمهوری احساس شرم کنند که این احساس شرم را نیز بیان کرده‌اند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص عصبانیت مقامات آمریکایی گفتند: آمریکایی‌ها از سال ها قبل برای منطقه غرب آسیا طراحی و نقشه داشتند و نام آن را هم «خاورمیانه جدید» یا «خاورمیانه بزرگ» گذاشته بودند و سه محور اصلی این طراحی نیز عراق، سوریه و لبنان بودند اما در هر سه کشور با شکست مواجه شدند.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید