مردم مناطق شرقی کشور باز هم منتظر «گردوخاک» باشند

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۲۸
    کد خبر :11182

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وقوع وزش باد شدید طی ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از شرق کشور خبر داد و گفت: بر اثر وزش باد شدید استانهای سیستان وبلوچستان، یزد و خراسان جنوبی دچار گرد و خاک خواهند شد.

امین حسین نقشینه درباره  وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد:‌ سامانه بارشی که در روزهای گذشته وراد کشورمان شده بود طی 24 ساعت آینده به‌صورت پراکنده در برخی نقاط به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز و فردا بارش پراکنده باران به همراه رعد و برق در مناطقی از جنوب، جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور پدید می‌آید.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارش روز یکشنبه در جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب لرستان و شمال فارس و روز دوشنبه در کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال وبختیاری، جنوب لرستان خواهد بود که احتمال آبگرفتگی در مناطق ذکر شده وجود دارد.

به گفته نقشینه، طی 24 ساعت آینده وزش باد نسبتاً شدید در نواحی شرق و جنوب شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد که باعث بروز گرد و خاک در سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دمای هوای از عصر امروز در غالب نقاط کشور افزایش می یابد، گفت: از عصر یکشنبه تا اواسط هفته جاری دمای هوای اکثر نقاط کشور افزایش می‌یابد که در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به علت وزش باد شدید جنوبی، دمای هوا در نوار شمالی کشور به‌ویژه در استانهای گیلان و اردبیل گرم‌تر خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: افزایش دما که در استان تهران نیز محسوس خواهد بود به طور متناوب تا روز پنجشنبه ادامه می‌یابد اما ناپایداریهای جوی در آخر هفته مانع افزایش بی‌اندازه دما خواهد شد.

به گفته نقشینه احتمال عبور موج بارشی از روی کشور در روز جمعه وجود دارد که این بارشهای احتمالی و پراکنده می‌تواند برخی نقاط کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی همدان با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 39 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرم‌ترین لحظات به 26 درجه بالای صفر رسید و دمای هوای نیز جوی نسبتاً آرام خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید