پاپ به نام “مادر تمام بمب‌‌ها” واکنش نشان داد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۲۵
    کد خبر :11179

رهبر کاتولیک‌های جهان استفاده از واژۀ «مادر» برای اشاره به یک بمب ساخت آمریکا را محکوم کرده است.

پاپ فرانسیس استفاده از اصطلاح “مادر بمب ها” را برای بمبی که آمریکا در منطقه ای در شرق افغانستان پرتاب کرد، شرم آور دانست.

رهبر کاتولیک های جهان که قرار است روز بیست و چهارم ماه مه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به حضور بپذیرد، در خصوص پرتاب این بمب علیه مواضع گروه تروریستی داعش در افغانستان، گفت: از نام بمبی که آن را مادر تمام بمب‌ها نامیده اند، احساس شرم کردم؛ چرا که مادر زندگی بخش است و بمب مرگ آفرین.

پاپ در ادامه اظهار داشت: نام این بمب را مادر گذاشته اند، چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

با پرتاب بزرگ‌ترین بمب غیر هسته ای، موسوم به «GBU-۴۳/B»، که مادر تمام بمب‌ها نیز نامیده می‌شود، نیروی هوایی آمریکا روز سیزدهم آوریل به یکی از مواضع داعش در شرق افغانستان حمله کرده و دست‌کم ۳۶ نفر را کشت. ترامپ این عملیات را موفقیتی دیگر بر شمرد.

 

این در حالی است که عصمت الله شیروانی، از نمایندگان پارلمان افغانستان می‌گوید در این حمله، یک آموزگار و پسرش نیز جان خود را از دست دادند.

مارک گارلاسکو، از مقامات سابق ارتش آمریکا می‌گوید این بمب از بیم کشته شدن و یا آسیب زدن به غیرنظامیان هرگز تاکنون استفاده نشده بود.

دیدار آتی رئیس جمهور آمریکا با پاپ در حالی صورت می‌گیرد که اظهارات ترامپ در مبارزات انتخاباتی اخیر آمریکا با واکنش های اعتراضی پاپ روبرو شد. پس از آن که نامزد وقت جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا وعده داد در صورت پیروزی، در مرز با مکزیک دیوار بنا کند، رهبر کاتولیک های جهان تاکید کرد شخصی که از دیوار سخن می گوید و نه از پل، مسیحی نیست.

ترامپ هم در پاسخ به این واکنش، زیر سوال بردن ایمان یک فرد را از سوی یک مقام مذهبی، شرم آور دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید