سریع غذا نخورید

    کد خبر :111676

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با آرامش غذا خوردن عامل جلوگیری برای افزایش دریافت انرژی است و اگر سریع غذا بخوریم بیشتر چاق می شویم.

سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ارتباط با سرعت غذا خوردن اظهارداشت: مطلبی که خانم ها و آقایان معمولاً مطرح می کنند این است که می گویند ما کلا استعداد چاقی داریم، آب هم می خوریم چاق می شویم؛ ولی این مطلب، صحت ندارد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است افرادی که دچار چاقی یا اضافه وزن می شوند اگر جنبه مرضی نداشته باشند یعنی کم کاری تیروئید، کیست تخمدان و بیماری نداشته باشند در اکثر موارد، تعادل برقرار نکردن بین انرژی دریافتی از غذاهای مختلفی که در وعده های سه گانه یا میان وعده ها دریافت کرده اند با مقادیر مصرف انرژی است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تاکید کرد: به خصوص در افرادی که عادت دارند غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل کنند این تعادل برقرار نمی‌شود.

وی در شبکه رادیویی سلامت تصریح کرد: وقتی که ما غذا را به علت افت قند خون یا گرسنگی شدید تناول می کنیم زمان، لازم دارد که این غذا جویده، بلیعده و هضم شود و به مرحله ای برسد که مرکز سیری و گرسنگی به ما اعلام شود.

مظهری در ادامه گفت: این زمان، بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد که به ما اعلام می‌کند به اندازه نیاز، انرژی و مواد مختلف دریافت کرده ایم.

وی ادامه داد: از این جهت، با آرامش غذا خوردن عامل جلوگیری برای افزایش دریافت انرژی است و اگر سریع غذا بخوریم بیشتر چاق می شویم.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان اظهارداشت: توصیه ما این است برای اینکه چاق نشوید نخست باید سرعت غذاخوردنتان را کم کنید؛ دوم به سرعت فعالیت بدنی خود اضافه کنید و با ورزش وزن خود را کنترل کنید تا اضافه نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید