فرزندآوری مانعی برای اشتغال زنان نیست

    کد خبر :111673

وحدتی هلان، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامیدر رابطه با مرخصی زایمان و دوران شیردهی اظهار کرد: زنانی که بچه‌دار می‌شوند، نباید اضطراب اخراج شدن از محل کار خود را داشته باشند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرزند آوری برای زنانی که در مرحلۀ بارداری و شیردهی هستند، نباید منجر به اخراج آن‌ها از محل کارشان شود.

وی افزود: به همین منظور مجلس وظیفه دارد تا از طریق قانون اقداماتی را در رابطه با وضعیت کاری زنانی که بچه‌دار می‌شوند، انجام دهد.

نمایندۀ مردم بستان آباد اظهار داشت: اگر در این رابطه خلأ قانونی وجود داشته باشد، وظیفۀ مجلس و قوۀ قضاییه است تا با رایزنی این خلأ را جبران کنند.

گفتنی است، در پی شکایتی مبنی بر ابطال دستورالعمل شماره 49517-93/3/19، بخشنامه مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ممنوعیت اخراج زنان کارگر در ایام مرخصی زایمان و دوران شیردهی (تا پایان دوسالگی کودک)، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری وارد رسیدگی شد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از انجام بررسی‌های لازم، بخشنامه مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ممنوعیت اخراج زنان کارگر در ایام مرخصی زایمان و دوران شیردهی (تا پایان دوسالگی کودک) را ابطال کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید