درخواست نظامی پارلمان عراق

    کد خبر :111670

پارلمان عراق از نخست‌وزیر این کشور خواست تا در پاسخ به همه‌پرسی کردستان، در مناطق مورد اختلاف بغداد با اربیل، نیروی نظامی مستقر کند

پارلمان عراق تصمیم‌های کمیسیون‌های مختلف خود را که مأمور تهیه پاسخ بغداد به همه‌پرسی کردستان شده بودند، بررسی و برای آن رأی‌گیری کرد.

به گزارش شبکه خبری السومریه، پارلمان عراق در جلسه خود از حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواست تا در مناطق مورد منازعه بغداد و اربیل، نیروی نظامی مستقر کند.

کرکوک که هنوز بخش‌هایی از آن مثل الحویجه، تحت اشغال گروه تروریستی داعش است، از جمله مهم‌ترین مناطق مورد منازعه اربیل با بغداد است.

پارلمان همچنین اعلام کرد که بغداد همه گذرگاه‌های زمینی خود با مناطق تحت کنترل کردستان را مسدود خواهد کرد. نمایندگان همچنین تصمیم گرفتند که حقوق ماهیانه همه کارمندانی که در همه‌پرسی شرکت‌کرده‌اند، قطع و و خودش نیز اخراج شود.

بنا بر تصمیم امروز پارلمان عراق، می‌بایست قطع قاچاق نفت [از کردستان] متوقف شود به گونه‌ای که صادرات نفت فقط توسط دولت مرکزی در بغداد انجام شود.

ساعتی پیش از این نیز حیدر العبادی به نیروهای امنیتی عراق دستور داد که هر جا مردم عراق در مناطق تحت کنترل کردستان عراق، مورد فشار قرار گرفتند تا در همه‌پرسی شرکت کنند، مداخله کنند.

همزمان با برگزاری همه‌پرسی در کردستان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مجموعه اقدامات آنکارا برای پاسخ به اربیل بزودی اعلام می‌شود، گفت، بزودی روند خرید نفت از کردستان متوقف می‌شود و مرز ترکیه با کردستان کاملا بسته خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید