روحانی: روابط ایران و روسیه با پیشبرد طرحهای در دست اجرا بیش از پیش مستحکم خواهد شد/ تمامیت ارضی در منطقه و عدم تغییر مرزها برای ایران بسیار حائز اهمیت است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۹
    کد خبر :111617

رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی رییس جمهوری فدراسیون روسیه، با استقبال از گسترش روابط همه جانبه تهران – مسکو تاکید کرد که روابط دو کشور با پیشبرد طرحهای در دست اجرا بیش از پیش مستحکم خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، ضمن اشاره به نشست قریب الوقوع روسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در تهران گفت: ما برای روابط سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان اهمیت قائل هستیم و در اجلاس پیش رو، مسایلی را که مورد توجه سه کشور است، در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی به مواضع مشترک دو کشور در موضوع سوریه و پیگیری اجلاس آستانه اشاره کرد و گفت: در مساله سوریه ما جدی هستیم و معتقدیم اکنون نگاه همه دنیا به مذاکرات آستانه و همکاری های سازنده ما در سوریه معطوف است.
رییس جمهوری افزود: تمامیت ارضی در منطقه و عدم تغییر مرزها برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و ما کاملا آماده ایم روند همکاری ها و هماهنگی ها را برای اجلاس بعدی آستانه ادامه دهیم.
روحانی با اشاره به تحولات جاری عراق اظهارداشت: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت منطقه و حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق بسیارمهم وحیاتی است و هماهنگی و همراهی کشورهای منطقه در این ارتباط بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

** روسیه از تمامیت ارضی عراق حمایت می کند
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر بر عزم مصمم مسکو برای توسعه همه جانبه روابط با تهران تاکید کرد و اجرای سریع پروژه ها و طرحهای در دست اجرا را در مسیر تقویت بیش از پیش این روابط تاثیر گذار دانست.
رییس جمهوری روسیه همچنین به نشست قریب الوقوع سه جانبه سران ایران ، روسیه و آذربایجان اشاره کرد وگفت: دامنه گسترده ای از موضوعات در ارتباط با تقویت همکاریهای همه جانبه سه کشور در اجلاس تهران به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
پوتین همچنین در گزارشی از اجلاس های پیشین درباره سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان و تمجید از مواضع سازنده تهران در این نشست ها گفت: همکاری های مشترک دو کشور به همراه ترکیه درباره سوریه، همچنان با قوت و تا برقراری آرامش در سوریه و از بین بردن تروریست ها تداوم خواهد یافت.
رییس جمهوری روسیه همچنین با تبیین مواضع مسکو در قبال تحولات عراق گفت: دولت روسیه از دولت بغداد و تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید