دسترس پذیر شدن تهران مهم ترین میراث قالیباف است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۰۷
    کد خبر :11159

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که مهم ترین میراث شهردار تهران در سه دوره حضورش در شهرداری دسترس پذیر شدن شهر با توسعه مترو و بزرگراه ها است، گفت: بدون شک دسترس پذیری شهر منجر به حمل و نقل آسان شهروندان، کاهش ترافیک و آلودگی هوا می شود.

مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به میراث شهردار فعلی تهران در سه دوره گذشته اظهار کرد: تصور می شود با نگاهی به شهر ایجاد تغییرات بنیادین کاملا محسوس است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر  در تهران با 22 منطقه 2 هزار و 200 بوستان موجود است، خاطرنشان کرد: این به معنی این است که هر منطقه به طور متوسط از 100 بوستان برخوردار است که خدمات بسیاری را در حوزه تفریح و اوقات فراغت، موضوعات فرهنگی و نیز تصفیه هوای شهر با توسعه فضای سبز ارایه می دهد.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر با اشاره به این که تا 10 سال پیش تصور دسترس پذیر شدن تهران افسانه تلقی میشد، خاطرنشان کرد: در گذشته حمل و نقل سریع و اسان از شمالی نقاط تهران تا حرم مطهر حضر امام (ره) قابل تصور نبود اما امروز با ایجاد اتوبان امام علی (ع) این فاصله در مدت زمان نیم ساعت طی می شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به این که حفاظت از سیما و منظر منطقه 12 به عنوان منطقه تاریخی پایتخت یکی دیگر از دستاوردها شهردار تهران است، خاطرنشان کرد: همچنین توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی در پایتخت و بالاتر از همه توسعه مترو به 300 کیلومتر به رغم نبود کمک های دولت را می توان از جمله مهم ترین اقدامات سه دوره گذشته شهرداری عنوان کرد.

وی ادامه داد: شورای شهر در سال های کذشته در عمل نکردن دولت به وعده های مالی خود در برابر پایتخت با کاهش سه سایر ردیف های بودجه ای به توسعه مترو پرداخت.

شاکری با تاکید بر این که توسعه مترو جدای از ایجاد آرامش برای شهروندان در تردد و حمل و نقل شهری منجر به کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز می شود، تاکید کرد: می توان گفت مهم ترین میراث قالیباف در سه دوره حضورش در شهرداری تهران تبدیل پایتخت به شهری دسترس پذیر است که خود پیامدهای مثبت زیادی دارد که عنوان شد. این در حالی است که توسعه حمل و نقل عمومی منجر به غفلت از توسعه سایر ابعاد شهر نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید