العبادی دستور دخالت نظامی در اقلیم کردستان را صادر کرد/ حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق؛ اردوغان: مسیر صادرات نفت اربیل را می‌بندیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۱۷
    کد خبر :111559

نخست‌وزیر عراق به نیروهای امنیتی دستور داد از شهروندان عراقی که در منطقه کردستان برای بله گفتن به همه‌پرسی تحت فشار قرار گرفته‌اند، حمایت کنند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به نیروهای امنیتی عراق دستور داد تا از شهروندانی که در طول همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان تحت ظلم واقع می‌شوند، حمایت کنند.

به گزارش بازتاب و به نوشته پایگاه خبری «دجلة»، العبادی دستور داد از شهروندانی که از سوی نیروهای پیشمرگه و آسایش تحت فشار قرار می‌گیرند تا به همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان، بله بگویند، حمایت شود.

نابودی انبار تسلیحات و مهمات «پ.ک.ک» در حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

ارتش ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که چند پایگاه گروه تروریستی «پ.ک.ک» را در شمال عراق هدف قرار داده است.

بر این اساس، جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه انبارهای تسلیحات و زاغه مهمات متعلق به این گروه تروریستی در مناطق «زاپ» و «آواسین-باشیان» را هدف قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه نیروهای مسلح ترکیه آمده است که تروریست‌های پ.ک.ک در حال اجرای یک حمله از این پایگاه‌ها بودند.

طبق آمار رسمی، از آغاز مجدد درگیری‌ها میان دولت ترکیه و تروریست‌های پ.ک.ک در جولای 2015، بیش از 1200 نفر شامل نیروهای امنیتی و غیرنظامیان، جان خود را در حملات گروهک پ.ک.ک از دست داده‌اند.

اردوغان تهدید کرد که مسیر صادرات نفت کردستان عراق را می بندد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همزمان با همه پرسی استقلال کردستان، در سخنانی در آنکارا اعلام کرد که مرزهایش در شمال عراق را می‌بندد و همچنین کردستان عراق را تهدید کرد که مسیر راه صادرات نفت این منطقه به کشورهای دیگر را خواهد بست.

قطر هم پروازهای کردستان عراق را لغو کرد

هواپیمایی قطر پروازهای ۲۴ و ۲۵ سپتامبر خود به مقصد اربیل و سلیمانیه و همچنین پروازها از مبدا اربیل و سلیمانیه را لغو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید