ایران به روند تحولات دموکراتیک در درون عراق مصر است /احضار سرکنسول ایران در اربیل را تایید نمی کنم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۵۹
    کد خبر :111445

سخنگوی وزارت امور خارجه احضار سرکنسول ایران در اربیل را نادرست عنوان کرد و گفت: ایران به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در درون عراق مصر است و آن را پیگیری می کند و هر اقدامی که مغایر با ثبات، امنیت و تمامیت ارضی دولت همسایه عراق باشد در نگاه ما اقدامی نابجا و غلط است.

بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در برخی رسانه ها اعلام شد که ایران خاک اقلیم کردستان را بمباران کرده است موضع وزارت خارجه در قبال این موضوع چیست؟ اظهارکرد : آنچه که از سوی برخی رسانه های غربی منتشر شد نادرست بود و چنین اتفاقی نیفتاد بود.
وی افزود: این فضاسازی در آستانه همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بود که اهداف مشخصی را دنبال می کرد و علاقه مند بود ایران درگیر برخی مسایل که مطرح نیست، کند.
وی تصریح کرد: سیاست ایران نسبت به همه پرسی و بحث اقلیم کردستان در هفته های گذشته مکرر مطرح شده و مواضع ما کاملا روشن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در درون عراق مصر هستیم و آن را پیگیری می کنیم و هر اقدامی که مغایر با ثبات و امنیت و تمامیت ارضی دولت همسایه عراق باشد در نگاه ما اقدامی نابجا ،غلط است و می تواند منجر به برخی از تحولات و اتفاقاتی باشد که همه مردم منطقه به خصوص مردم کرد که ما همواره خیرخواه آن ها بودیم و سعی کردیم در جهت کمک به ان ها حرکت کنیم خواهد بود.
قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ایران و ترکیه مرزهای هوایی روز اقلیم کردستان عراق بستند آیا ممکن است به همراه سایر کشورها اقدامات دیگری به خصوص در حوزه اقتصادی اعمال کنند، گفت: دیروز اعلام شد ایران مرزهای خود را بنا به تقاضای دولت عراق و طی یادداشتی که وزارت خارجه عراق دریافت کرد و آنها خواسته بودند مرزها را مسدود کنیم این اقدام انجام دادیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در درون عراق مصر است.
سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص خبر مربوط به احضار سرکنسول ایران در اربیل گفت: این خبر را تایید نمی کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید