پرونده قاتل ستایش قریشی به دادسرای اجرای احکام رفت

    کد خبر :111328

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: حکم متهم پرونده ستایش قریشی پس از تایید در دیوان عالی کشور و انجام فرآیند استیذان به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه حکم متهم پرونده ستایش قریشی توسط دیوان عالی کشور قطعی شده است، گفت: اولیای دم تقاضای اجرای حکم را کرده‌ و فرآیند استیذان مربوط به اجرای حکم نیز انجام و به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذی از سوی دادسرای مجری حکم، زمان اجرای حکم مشخص می‌شود.

این مقام قضایی در ادامه افزود: متهم یک محکومیت به قصاص و یک محکومیت به اعدام دارد که حتی در صورت رضایت اولیای دم مجازات اعدام این فرد به قوت خود باقی است.

براساس گزارش خبرگزاری میزان، ۲۳ فروردین ماه سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه شش ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد، گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدر او روز یکشنبه 22 فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر ۱۷ ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود او را ربوده و پس از تجاوز او را به قتل رسانده بود.

با اعلام این گزارش، دادستانی این شهر بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده تاکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

دادستان ورامین در یکم اردیبهشت ماه 95 از تعیین وکیل تسخیری برای متهم خبر داد و گفت: حسب هماهنگی باپزشکی قانونی استان تهران نظریه پزشکی قانونی اواسط هفته آینده واصل می شود و بنابرالزام قانونی موجود وکیل تسخیری متهم پرونده تعیین شد.

ششم اردیبهشت ماه بود که کمیسیون پزشکی دیگری برای بررسی و اعلام نظریه قطعی در مورد سلامت روانی قاتل پرونده ستایش تشکیل و از مدیر مدرسه و والدین متهم جهت تکمیل پرونده شخصیت متهم دعوت شد.

هشتم اردیبهشت ماه نظریه پزشکی قانونی در رابطه با پرونده قتل دختر 6 ساله افغانستانی در ورامین به این مرجع قضایی ارسال شد و آخرین دفاعیات 13 اردیبهشت ماه از متهم این پرونده اخذ شد و در هجدهم اردیبهشت ماه نظریه مددکاری ضمیمه پرونده و در 20 اردیبهشت نظریه اداره تشخیص هویت ناجا در رابطه با بررسی آلت قتاله واصل شد.

سرانجام در کمتر از یک ماه کیفرخواست قاتل ستایش قریشی صادر شد و پرونده برای رسیدگی به ایستگاه محاکمه رسید.

قاتل ستایش به یک بار اعدام و یک بار قصاص نفس محکوم شد

24شهریور ماه سال گذشته جلسه رسیدگی به پرونده قاتل ستایش قریشی به صورت غیرعلنی برگزار و در نهایت پس از صدور حکم، قاتل به یک بار اعدام و یک بار قصاص نفس محکوم شد.

حکم قاتل ستایش قریشی در دیوان عالی تایید شد

«رضا فرج اللهی» ریاست شعبه سی و دوم دیوان عالی کشور در 20 دی ماه سال گذشته از تایید حکم قاتل ستایش قریشی خبر داد و گفت: دادنامه شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران در مورد محکومیت «امیرحسین پ» راجع به قتل عمدی و زنای به عنف و جنایت بر میت با لحاظ اصلاحاتی بر اساس مواد 133 و 382 قانون مجازات اسلامی در شعبه 32 دیوان عالی کشور ابرام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید