تمام جزئیات عکس تلخ بندر عباس!/ عکس

    کد خبر :111044

انتشار عکسی از بانویی بر روی ویلچر که به دنبال غذا در سطل زباله‌های شهر بندرعباس است این روزها بازتاب وسیعی داشته به‌گونه‌ای که حتی برخی از چهره‌های مطرح هنر و ورزش کشور نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.

اواخر هفته گذشته بود که عکسی در فضای مجازی با این عنوان “‏این زنی معلول در بندرعباس است که تمام نیازهای زندگی‌اش همچون غذا را از سطل زباله تأمین می‌کند” منتشر و با واکنش و ابراز احساسات عده کثیری از مردم مواجه شد تا جایی که حتی برخی از چهره‌های مطرح هنر Art و ورزش Sport کشور نیز به آن واکنش نشان دادند اما آیا این عنوان برای این عکس رابطه مستقیمی دارد یا به‌نوعی منتشرکننده بدون دانستن واقعیت به اظهارنظر پرداخته است.

در همین خصوص رئیس هیئت‌ مدیره جامعه معلولین استان هرمزگان بابیان اینکه فردی که در این عکس مشاهده‌ شده است از اتباع بیگانه و دارای دو فرزند است، تصریح کرد: جامعه معلولین استان به‌عنوان یک سازمان مردم‌ نهاد و بدون کمک دولتی از مدت‌ها پیش این فرد را شناسایی و برای کمک بارها به منزلش مراجعه کرد که با مقاومت و عدم همکاری‌اش مواجه شد.

محمد استاد با اشاره به اینکه در مرحله دیگر همراه با یک تیم مددکاری با حضور یک روانشناس به منزلش مراجعه که این بانو سرانجام با جامعه معلولین استان همکاری کرد، اضافه کرد: ابتدا ویلچرش را از طریق طرح جمع‌آوری در بطری آب‌معدنی و سایر نوشیدنی‌ها باوجوداینکه افراد زیادی در نوبت بودند، خارج از نوبت فراهم و در اختیارش گذاشتیم.

وی بابیان اینکه در مرحله بعد به مسئله تأمین مواد غذایی موردنیاز این معلول ورود کردیم، خاطرنشان کرد: هزینه‌های این امر بالا بود و از عهده جامعه معلولین برنمی‌آمد تا اینکه فرد خیری حاضر شد با دریافت شماره‌حساب این فرد مبلغی برای تأمین غذا به‌صورت مستمر واریز کند و پس‌ازاین اقدام تا حدودی مشکلات اولیه این فرد برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه با مسئولان اداره اتباع بیگانه استان رایزنی که آن‌ها شرایط را برای تحصیل آن‌ها فراهم کردند، افزود: متأسفانه این فرد هیچ مدرکی از خود نداشت و اعلام مفقودی می‌کرد و حتی حاضر شدیم در روند اداری برطرف شدن این مشکل وی را همراهی کنیم اما این فرد بارها مقاومت کرد و حاضر به همکاری نشد.

رئیس هیئت‌مدیره جامعه معلولین استان هرمزگان بابیان اینکه دیگر از وی خبر نداشتیم تا این عکس را در فضای مجازی مشاهده کردیم، تصریح کرد: انتشار چنین عکسی بدون اطلاع از گذشته و کارهای انجام‌شده هم به چهره استان هرمزگان لطمه‌ می‌زند و هم تمامی اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده از سوی سازمان مردم‌نهاد جامعه معلولین را زیر سؤال می‌برد.

وی با اشاره به اینکه حتی موضوع این فرد طی یک سال گذشته از سوی استاندار سابق هرمزگان پیگیری و تمامی این اقدامات انجام‌شده گزارش شد، اظهار کرد: گرچه بنده منکر مشکلات اقتصادی معلولین نیستم اما اینکه با انتشار عکسی بخواهیم با عواطف انسان‌ها بازی کنیم و از سوی دیگر بر تمامی اقدامات انجام‌شده خط بکشیم، امری ناپسند است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید