مشکلات مفصلی به مضرات استفاده بی‌رویه از تلفن همراه اضافه شد

دانشمندان باور دارند، چک کردن طولانی مدت تلفن همراه علاوه بر ایجاد دیسک گردن، به دیسک کمر می‌انجامد.

محققان باور دارند نسل کنونی در آینده‌ای نه چندان دور به مشکلات گردن گرفتار خواهند شد.

بر اساس مشاهدات و یافته‌های جدید، چک کردن موبایل می‌تواند حالت منحنی گردن را تغییر دهد و منجر به فتق دیسک گردن شود.

محققان آمریکایی با هشدار جدی نسبت به این مسئله باور دارند، چک کردن طولانی گوشی موبایل موجب تخلیه استرس بر روی کمر می‌شود و در نهایت فرد مبتلا به دیسک کمر خواهد شد.

یک جراح مغز و اعصاب ستون فقرات در مرکز پزشکی “Cedars-Sinai” در لس آنجلس گفت: اکثریت جوانان در سراسر جهان ساعات زیادی از روز را به چک کردن گوشی همراه خود اختصاص می‌دهند که واقعا هیچ دلیلی برای آن توجیه‌پذیر نیست.

جراحان ستون فقرات، متوجه افزایش تعداد بیماران مبتلا به درد گردن و کمر شده‌اند و با توجه به گزارش‌های اخیر درباره افزایش بیماران مبتلا به دیسک گردن و کمر، علت آن را چک کردن‌های طولانی مدت گوشی همراه هوشمند می‌دانند.

پژوهشگران با توجه به تغییر رویکرد‌های نسل جوان کشورهای گوناگون، استفاده از گوشی همراه را به شدت نفی می‌کنند و باور دارند، مشکلات گردن و کمر جزء ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین آنهاست.

سگینال‌های گوشی همراه، عامل مهمی در ابتلا به سرطان‌های ناحیه سر هستند، نسل جوانی که به جای تلاش برای ساختن و کشف کردن، تمام اوقات فراغت خود را برای چک کردن گوشی هوشمند می‌‌گذراند و حتی از تحصیل خود برای چک کردن پیام‌های روزانه‌اش می‌گذرد.

با قبول اینکه نسل کنونی به زودی دچار انواع بیماری‌ها می‌شود، باید این موضوع را نیز از قلم نیندازیم که نشستن و سکون آنها برای چندین ساعت در یک مکان در واقع بی‌تحرکی نسل جوان است که به دنبال آن باید منتظر چاقی، اضافه‌وزن و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز باشیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید