باهنر: قالیباف کاندیدای نهایی جمنا می‌شد پایداری حمایت نمی‌کرد/ دولت در سایه‌‌ جلیلی اندازه 3 درصد جامعه ارزش دارد نه بیشتر

    کد خبر :110814

باهنر می گوید: اگر کاندیدای نهایی جمنا مثلا آقای قالیباف و یا فرد دیگری میشد ممکن بود جبهه پایداری دیگر حمایت نکند.

محمد رضا باهنر با اشاره به شرایط سیاسی کشور اظهار داشت: جریانات سیاسی در کشور ما هنوز ساختار های لازم را در جهت یک برنامه دراز مدت پیدا نکردند و این شامل همه جریانات سیاسی است.

به گزارش بازتاب، باهنر درباره دولت در سایه سعید جلیلی گفت: اگر آقای جلیلی بتواند 40 درصد جامعه اصولگرایی را مدیریت کند دولت در سایه معنا می دهد اما اگر قرار باشد مثلا کسی بیاید 3 درصد جامعه اصولگرایی را مدیریت کند دولت در سایه هم همان 3 درصد ارزش دارد و بیشتر ارزش ندارد.

مشروح گفت و گوی باهنر با خانه ملت به شرح زیر است:

روایت احزابی که مجوزشان در جیب افراد جا خوش می کند

وی ادامه داد: چاره ای نداریم جز این که چند حزب فراگیر و قدرتمند و پاسخگو در برابر رفتاری که انجام می دهند داشته باشیم که البته از دیدگاه وزارت کشور در حال حاضر 400 حزب با مجوز در کشور وجود دارد اما 90 درصد آن صرفأ یک برگه هستند که در جیب آقا و یا خانم برای روز نیازشان است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: حدود 40-50 حزب نیز وجود دارد که بیشتر در ایام انتخابات فعال می شوند و احزابی که عمومأ فعال اند بسیار محدود هستند و عملا فراگیر نیستند و این معضل در جناح چپ و راست دیده می شود.

نایب رئیس سابق مجلس به قانون احزاب اشاره کرد و گفت: البته قانون احزاب را با اصلاحات جدید در مجلس تصویب کردیم تا به این وضعیت سر و سامان دهد کما این که 6 – 7 ماه قبل وزارت کشور به همه احزابی که مجوز گرفته اند اعلام کرده است شما یکسال فرصت دارید خود را با شرایط جدید تطبیق دهید.

جزئیات قانون احزاب به روایت محمدرضا باهنر / حدود90درصد احزاب تعطیل می شوند

وی با اشاره به جزئیات قانون احزاب گفت: در قانون احزاب آمده بود که هر کسی می خواهد حزب تشکیل دهد و شرایط عمومی را دارا می باشد مجوز موقت میگیرد و بعد از 6 ماه اگر توانستند مثلا در یک سوم از استان های کشور دفتر تاسیس کنند یا اگر توانستند اعضاء رسمی خود را به 300 نفر برسانند و یا به شرایط دیگر برسند بعد از یکسال مجوز فعالیت دائمی می گیرند و اگر هم نتوانستند خودشان را بعد از آن با شرایط جدید تطبیق دهند تعطیل شود.

باهنر حرکت احزاب موجود را در این راستا ضروری دانست و گفت : باید به احزاب موجود بر اساس این شرایط اخطار و فرصت داده شود تا خود را با این شاخصه ها تطبیق دهند که حدود 80-90درصد احزابی که مجوز گرفتند تعطیل می شوند.

احزاب ایران بیشتر دولت ساخته اند تا دولت ساز

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: نکته دیگری که ما در مشکلات حزبی داشتیم این بود که عمومأ احزاب ما غیر از حزب جمهوری اسلامی به جای این که دولت ساز باشند توسط دولت ساخته شده اند یعنی یک دولت می آید روی کار، قدرت می گیرد و حزبی را تاسیس می کند.

وی ادامه داد: زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ حزب کارگزاران، آقای خاتمی؛ حزب مشارکت، آقای احمدی نژاد؛ رایحه خوش خدمت و در زمان آقای روحانی حزب اعتدال و توسعه قدرت گرفت.

باهنر ادامه داد: عمومأ احزاب دولت ساخته اند و از دل احزاب کمتر دولت بیرون آمده است و مشکل احزاب این است که زمانی که عمر دولت ها تمام می شود حزب هم کم رنگ می شود.

وی با بیان این که باید چند حزب قوی و قدرتمند داشته باشیم، گفت: دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دولت آقای خاتمی و دولت آقای احمدی نژاد هر کدام به سوی خودشان رفتند و هیچ کدامشان ادامه کار قبلی را نداشتند که با این شیوه نمی شود کشور را اداره کرد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرا ها نیز از این مسئله مستثنا نیستند؛ ما در مجلس نهم به همراه جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر یک مانیفست تفاهم کردیم که 12 تا باید و 12 تا نباید داشت که این ها مانیفست اصولگرایی بود و مطالب جامعی هم تقریبا داشت اما این که همه مدعیان اصولگرایی این مانفیست را قبول دارند یا خیر سوال دیگری است، به همین دلیل است که یک دوره ای جبهه متحد می شود و یک دوره جمنا می شود.

دوره شخصیت های حقیقی کاریزما تقریبا تمام شده است

محمد رضا باهنر اذعان کرد: دوره چهره ها و شخصیت های حقیقی کاریزما تقریبا تمام شده است و اگر کاریزمایی هم قرار است در کشور به وجود بیاید ساختار ها باید به وجود بیاورد که این را باید دنبال کنیم.

اصولگرایان بدون دست برداشتن از اصول خود گفتمانشان را اصلاح کنند

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری بر لزوم اصلاح گفتمان اصولگرایان تاکید کرد و گفت: اصولگراها باید از همه تجربیات خود استفاده کنند و در گفتمانشان اصلاحاتی ایجاد کنند بدون آنکه از اصولشان دست بردارند باید ادبیات خود را اصلاح و نفوذشان در جامعه را بیشتر کنند تا بتوانند با نسل هایی تغییر می کند بتواتنند تعامل مثبت و سازنده ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه اشتباه است همه قدرت دست ما پیر مردهای اول انقلاب باشد اظهار کرد : قدرت باید بچرخد و دست به دست شود البته باید کادر سازی هم شود.

باهنر افزود: متاسفانه ما افراط و تفریط داریم؛ عده ای به ما پیر مرد ها چسبیده اند و عده ای انقدر شعارشان تند می شود که بیایید کشور را بدهیم دست جوان های 25 ساله در حالی که وزارتخانه، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی جای آزمون و خطا نیست که کسی برود هم آموزش ببیند هم کار یاد بگیرد و هم کار انجام دهد باید یک سلسله مراتبی طی شود.

دبیرکل جامع اسلامی مهندسین با بیان اینکه وجود احزاب مختلف در کشور موجب تشتت می شود خاطر نشان کرد: در بسیاری از انتخابات شاید 80-90 درصد انرژی فعالان صرف ایجاد وحدت در درون خودشان است و موقعی که خسته می شود زمان رقابت با رقیب می رسد.

اختلافات جمنا سریع جمع شد

باهنر ادامه داد: این اختلاف ها درجمنا هم وجود داشت که البته از جهت وحدت سریع و خوب عمل کرد اما نقد های بسیار زیادی در درون جمنا به جمنا وارد بود.

عضو جبهه مردمی نیرو های انقلاب (جمنا) گفت: آن چیزی که باعث موفقیت جمنا در این دوره شد این بود که خیلی از فعالان سیاسی دست از ادعاهای گروهی و شخصی خود برداشتند.

هنر جمنا تبدیل همه کاندیداها به یک کاندیدا بود

محمد رضا باهنر هنر جمنا را تبدیل همه کاندیدا ها به یک کاندیدا دانست و گفت: در این دوره از انتخابات اختلاف نفر اول و دوم انتخابات نسبت به سال 92 کمتر شد و معلوم شد که جامعه یک وزنه تعادلی دارد.

وی ادامه داد: آقای روحانی و دولتی که انتخاب شده است می داند که یک رقیب 40 درصدی دارد که بنده به 40 درصدی ها که خودم نیز عضو آنها هستم گفتم که؛ رقابت بین تیم ها تمام شده است و به رقابت ملی تبدیل شده که 40 درصدی ها هم موظف اند که به رئیس جمهور کمک کنند چرا که موفقیت دولت موفقیت نظام است.

باهنر افزود: اگر نیروی های 40 درصدی تلاش کنند که دولت موفق نشود این را خیانت به انقلاب و نظام می دانم و باید تلاش کنند که دولت موفق شود البته باید مراقب باشند که دولت مطالبات متن را به حاشیه نبرد و مشکلات مردم را همان گونه که در ایام انتخابات مطرح کردند نگاه و دنبال کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی کمک به دولت برای پاسخ مطالبات مردم را وظیفه همه گروه ها دانست و تاکید کرد: دولت باید برای همه کشور صد درصد خدمت کند و دنبال این نباشد که کجا رای خوبی آورده و کجا کم رای داشته است اگرچه انشاالله اینگونه مسائلی پیش نخواهد آمد.

جمنا برای رئیسی ساخته نشده بود

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری به کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: آقای رئیسی از نظر اجماع یک مشخصه های ویژه ای داشت که سایر کاندیداها نمی توانستند این اجماع را بر روی خود جلب کنند اما این جمنا برای حمایت از آقای رئیسی اصولا تاسیس شد خلاف واقع است.

وی ادامه داد: آقای رئیسی در همان زمان که نامزدی اش مطرح شد ابتدا مخالف بود و فرآیند هایی طی شد تا به نتیجه رسید و اصلا اینگونه نبود که تصور کنند ساختار جمنا یک اراده داشت که رئیسی انتخاب شود.

باهنر افزود: افرادی که به جمنا وارد شدند روز اول افراد متفاوتی را به عنوان کاندیدای نهایی مدنظر داشتند اما اینگونه نبود که جمنا برای رئیسی ساخته شده است. نمی خواهم بگویم اجزا این گونه نبودند طبیعی است که افرادی که به جمنا وارد شدند ، هرکدام برای نامزدی فرد مورد نظرشان تلاش را آغاز کردند.

وی به شورای مرکزی جمنا اشاره کرد و گفت: اعتقاد داشتیم که در مرکزیت جمنا نباید همه افراد قدیمی و یا جدید باشند، در شورای مرکزی جمنا هم مشاهد میکنیم که هم نیروی های پر سابقه سیاسی وجود داشت و هم افرادی که به عنوان فعالان سیاسی و جناحی کشور محسوب نمی شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه بنده در شورای مرکزی جمنا حضور نداشته ام به این معنا نبود که ارتباطم با جمنا خوب نیست بلکه اعتقادم این است و معتقدم کشور را نیز باید با ترکیبی از با تجربه ها و جوانترهای کارآمد مدیریت کرد.

جمنا نتوانست همه فعالان سیاسی اصولگرا را دور هم جمع کند

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: جمنا نتوانست همه فعالان سیاسی اصولگرا را دور هم جمع کند و احزاب اصولگرا به دلیل رویکردی که جمنا مبنی بر استفاده از سرمایه های اجتماعی جوانتر داشت دلخور بودند و می گفتند که جمنا به احزاب توجه کمی داشته است.

در استان ها اینگونه گفته می شد که جمنا ساخته سپاه است

وی به یکی دیگر از اشکالات جمنا اشاره کرد و گفت: برخی از بازنشستگان سپاه که از سپاه بیرون رفته بودند و ارتباط تشکیلاتی نداشتند عضو جمنا بودند که در استان ها در افکار عمومی پر رنگ شده بود که جمنا ساخته و پرداخته سپاه و بسیج است.

باهنر ادامه داد: مثلا آقای ذوالقدر که رئیس ستاد اجرایی جمنا بود حدود 10 سال قبل از سپاه جدا شده و در قوه قضاییه فعالیت می کرد اما افکار عمومی و کسانی که آقای ذوالقدر را می شناختند به نام سردار ذوالقدر می شناختند و در افکار عمومی این گونه عنوان شده بود که جمنا ساخته و پرداخته سپاه و بسیج است در صورتی که اکثریت افراد جمنا سپاهی نبودند اما در استان ها اینگونه عنوان شد.

کاندیدای جمنا چون به ذائقه پایداری خوش آمد حمایت کرد/رئیسی عضو جبهه پایداری نبوده و نیست

باهنر به رویکرد جبهه پایداری در انتخابات اشاره کرد و گفت: جبهه پایداری اصلا بحثشان چیز دیگری بود و آنها می گفتند که شما به اصطلاح وحدتی که می خواهید به وجود بیارید وحدت تشکیلاتی و سهمیه بندی است و ما به دنبال یک وحدت گفتمانی هستیم و فرقی بین خودشان و بقیه قائل بودند و الان هم قائل هستند.

وی ادامه داد: در نهایت چون کاندیدای نهایی جمنا کاندیدایی شد که به ذائقه پایداری ها خوش می آمد حمایت کردند البته این به معنی عضویت آقای رئیسی در جبهه پایداری نیست ایشان عضو جبهه پایداری نبوده و نیستند.

اگر کاندیدای نهایی جمنا قالیباف بود جبهه پایداری حمایت نمی کرد

باهنر خاطر نشان کرد: اگر کاندیدای نهایی جمنا مثلا آقای قالیباف و یا فرد دیگری میشد ممکن بود جبهه پایداری دیگر حمایت نکند.

ساختار جمنا برای حزب شدن کافی نیست/جمنا نمی تواند حزب باشد

محمد رضا باهنر گفت: بنده ساختار جمنا را برای حزب شدن درست و کافی نمی بینم و جمنا نمی تواند یک حزب باشد بلکه یک جریان سیاسی گفتمانی بود که در جریان گفتمانی طبیعی است که همه احزاب حمایت کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهد حزب اصولگرایی راه بیافتد باید از ظرفیت جمنا استفاده کند اما ساختار جمنا تغییر کند.

متاسفانه تبلیغات انتخاباتی به گونه ای شده است که هر کسی که خوب لوله کند موفق تر است/ با این شیوه ممکن است در دوره بعدی یک مجری موفق تلویزیونی گل کند

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مناظرات تلویزیونی گفت : بنده معتقد ام صدا و سیما باید در نحوه تبلیغات و مناظرات تلویزیونی کاندیداها تجدید نظر کند که متاسفانه وضعیت تبلیغات انتخاباتی به گونه ای شده است که مثلأ هر کاندیدایی حاضر جواب تر باشد و بتواند کسی را بپیچوند یا لوله کند و یا قیچی کند در مناظرات موفق تر باشد.

وی ادامه داد: بنده نگرانم که اگر با همین روش پیش برویم در دوره های آینده مجری های قوی که می توانند خوب مچ بگیرند و حمله کنند و متلک می گویند در انتخابات و مناظرات حاضر و پیروز شوند ساختار انتخابات نباید این گونه باشد بلکه باید چند ایده و سیاست باید باهم رقابت کنند.

ارزیابی محمدرضا باهنر از موضوع کاندیدای پوششی/ جهانگیری کمک بزرگی در جلب رای به سمت آقای روحانی داشت

باهنر کاندیدای پوششی را کار خوب دانست و گفت: کاندیدای پوششی در مدیریت مناظرات کار بسیار خوبی است و جذاب که توجه مردم را جلب می کند اما اجرای این مناظرات بسیار مهم است بنده به صورت جدی تکرار می کنم اگر ما به این سمت جلو برویم ممکن است کسی که مجری قدرتمندی است بتواند آرای مردم را به سمت خود جلب کند که این سیاست راهبردی درستی نیست.

وی ادامه داد: در این انتخابات آقای جهانگیری آراء زیادی به سمت آقای روحانی جلب کرد کما اینکه اعتقاد داشتند که اصولگرایان هم کارشان بر این مبنا بود اما واقعا قرار بود که هر کاندیدای اصولگرا که رشد رای خوبی داشت البته طبیعی بود که در جمنا افرادی طرفدار آقای رئیسی بودند و افرادی هم طرفدار سایرکاندیداها اما همین که جمنا توانست وحدت را به وجود بیاورد نکته مثبتی بود.

یکی از دلایل انصراف قالیباف عدم موفقیت در چند دوره گذشته بود

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انصراف محمد باقر قالیباف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت:کسی آقای قالیباف را الزام به انصراف نکرد اما در مجموع به این جمع بندی رسیدند که انصراف دهند یکی از دلایل انصراف این بود که بالاخره کسی که چند دوره کاندیدا می شود و خودش را در معرض رای قرار می دهدو موفق نمی شود شاید حضور مجدد اش خیلی خوب نباشد.

دولت در سایه اگر کارشکنی و مزاحمت ایجاد کند خیانت به انقلاب و اسلام است

محمد رضا باهنر با اشاره به دولت در سایه اظهار داشت: احزاب قدرتمند اصولأ دولت در سایه دارند و هیچ اشکالی هم ندارند و اگر در جامعه ما 60 درصد به آقای روحانی رای دادند و 40 درصد به آقای رئیسی اما در مدیریت دولت این 60 به 40 نباید وجود داشته باشد و هم 40 درصدی ها مؤظف هستند به دولت کمک بکنند و هم 60 درصدی ها نباید انحصار طلبانه خودشان را داشته باشند اما وقتی که چند حزب باشد دولت در سایه دارند و یکی از وظایف احزاب کادر سازی است و همه احزاب دولت در سایه دارند.

وی دولت در سایه را در صورت وجود حزب قدرتمند خوب دانست و گفت: اگر آقای جلیلی بتواند 40 درصد جامعه اصولگرایی را مدیریت کند دولت در سایه معنا می دهد اما اگر قرار باشد مثلا کسی بیاید 3 درصد جامعه اصولگرایی را مدیریت کند دولت در سایه هم همان 3 درصد ارزش دارد و بیشتر ارزش ندارد.

باهنر گفت: دولت در سایه می تواند پیشنهاد بدهد یا اگر جایی دولت خواست به انحراف برود و مطالبات متن را به حاشیه بکشاند دولت را نقد کند اما اگر دولت در سایه وظیفه خودش را این بداند که نگذارد دولت کار کند و برای دولت قانونی کارشکنی و مزاحمت ایجاد کند این یک خیانت به انقلاب و اسلام است.

در استیضاح فرجی دانا، مهاجرانی و نوری حوزه نفوذ داشتم

نایب رئیس سابق مجلس با اشاره به حوزه نفوذ نمایندگان اشاره کرد و گفت: در مجلس از نظر آیین نامه و قانون هر نماینده ای یک رای بیشتر ندارد یعنی رئیس مجلس رایی که به صندوق می اندازد همان مقدار ارزش دارد که یک نماینده دیگر انداخته است اما نماینده ها حوزه نفوذ رای دارند.

وی ادامه داد: رئیس مجلس درست است که یک رای بیشتر ندارد اما حوزه نفوذ رای دارد؛ من هم یک حوزه نفوذ رای دارم که این حوزه نفوذ رای حوزه ثابتی نیست و یک موقع است در مسئله ای باهنر اگر نظر بدهند 100 نماینده همراهی می کند ودر بعضی مواقع 10 نفر ، طبیعی است هر نماینده ای از حوزه نفوذ رأی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی از استیضاح ها همچون رضا فرجی دانا، عطاالله مهاجرانی و عبدالله نوری خاطر نشان کرد: بله در این استیضاح ها طبیعی بود بالاخره بنده در آنجا حوزه نفوذ رای داشتم که بعضی وقت ها موفق بود و بعضی وقت ها موفق نبود .

وی ادامه داد: اگر به همان دوره مجلس پنجم برگردیم خیلی جدی تر عمل می‌کنیم در آن موقعی آقای مهاجرانی، مهاجرانی امروز و خارج نشین نبود یا عبدالله نوری زندان نرفته بود.

باهنر به استیضاح فرجی دانا اشاره کرد و گفت: در مجلس نهم و استیضاح آقای فرجی دانا بنده حوزه نفوذی رای داشته ام اما حوزه نفوذ بنده 100 رای نبود و در آن موقع بنده می دانستم حوزه نفوذ رای من مثلا 20 رای بود اما این 20 رای چون آقای فرجی دانا لب مرز بود تأثیر داشت.

محمد رضا باهنر گفت: ممکن است وزیری 200 رای داشته باشد و اگر کسی بخواهد طرح استیضاح را مطرح کند هرکاری هم انجام دهد موفق نمی شود اگر چند باهنر هم باشند نمی توانند کاری انجام دهند اما در مواقعی هم رای وزیر 52 درصد است که در این صورت یک نماینده کم نفوذ تر از باهنر هم می تواند موفق شود.

انتصاب های مجمع تشخیص فلسفه دارد و موضوع جدیدی نیست

عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام به اعضاء جدید مجمع اشاره کرد و گفت: انتصاب هر یک از اعضاء جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام دلایلی داشته است که تولیت آستان قدس منهای شخص آقای رئیسی جای کوچکی نیست و این استحقاق را دارد که عضو مجمع شود.

وی ادامه داد: آقای قالیباف نیز چند دوره کاندیدای مطرح ریاست جمهوری و 12 سال شهردار تهران بوده که خدمات و مدیریت جهادی در کشور داشته است که همه این انتصابات فلسفه ای داشته و چیز جدیدی نیست.

روحانی مدیون اصلاح طلبان است / روحانی در اصلاح طلبان حل نشده است

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به رابطه روحانی و اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: خاستگاه آقای روحانی که بنده بار ها اشاره کرده ام خاستگاه اصولگرایی است و اگر شما به قبل از سال 92 برگردید در روزمه آقای روحانی هیچ فعالیتی در جریان اصلاح طلبی مشاهد نمی شود؛ در مجلس چهارم و پنجم که ما بودیم؛ ایشان بالاخره یک گروه به اصطلاح عقلا را در مجلس تشکیل می داد که بتوانند کارهایی در کشور انجام دهند.

وی ادامه داد: آقای روحانی در دوره اول و دوم ریاست جمهوری هر دو دوره مدیون رای اصلاح طلبان است و اصلاح طلبان کمک کردند رأی دادند و ایشان قاعدتاً یک دِینی به اصلاح طلبان دارد اما اینکه آقای روحانی به خاطر این آرا دست از اصول خود برداشته است بنده چنین اعتقادی ندارم.

وی ادامه داد: ممکن است بنده نقدهایی به رفتار و سیاست‌های آقای روحانی داشته باشم اما این که کسی تصور بکند ایشان در اصلاح طلبان حل شده است این گونه نیست و تا جایی که بنده اطلاع دارم در دولت دوم خواسته و مطالبات اصلاح طلبان را آنگونه که آنها خواستند انتظار داشتند آقای روحانی پاسخ نداده است.

تاثیر 10 معاون زن وزیر از یک وزیر زن بیشتر است

محمد رضا باهنر با اشاره به حضور بانوان در مدیریت اجرایی کشور اظهار کرد: بنده فکر می کنم که حضور بانوان در مدیریت ، خاص وزارت نیست و خیلی می‌توانند کار کنند و موثر باشند که این قول را آقای روحانی داده است که در مدیریت های میانی از بانوان استفاده کند که این اشکال ندارد بلکه حسن است که هر کدام از وزرا به نسبت تخصصی که دارند از یک معاون خانم استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر 10 معاون وزیر از بانوان داشته باشیم قطعأ تأثیر اش بیشتر از یک وزیر زن است.

فرزندانم کارمند دولت نیستند

محمد رضا باهنر با اشاره به حضور فرزندان مسؤلین در مناصب مختلف اظهار کرد: بنده معتقدم برخی از فرزندان مسئولین فقط به دلیلی که پدرشان مسئول است باید یک مقدار اولویتشان منفی باشد نه اینکه فردی صرفأ به دلیل اینکه فرزند مسئولی است خط بخورند و کنار روند.

وی ادامه داد: اگر دو نفر با شرایط مساوی برای یک مسئولیت ارزیابی شدند من معتقدم که آقازاده ها باید جای خود را به کسی بدهند که این ارتباط را ندارد این نظر شخصی بنده است.

باهنر افزود: اینکه بگوییم هر کسی پدرش کاری بوده است دیگه حق ندارد در کشور مسئولیت داشته باشد به نظر بنده افراط است.

وی با اشاره به فرزندان خود گفت: فرزندان بنده با اینکه نسبتاً تحصیلات خیلی خوبی دارند و از دانشگاه‌های بزرگ کشور فارغ التحصیل شده اند نه تنها مسئولیت دولتی ندارند بلکه کارمند هم نیستند.

باهنر گفت: دخترانم اصولا شاغل نیستند و مشغول خانه داری و تربیت فرزند هستند و پسرم هم که فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه تهران را تمام کرده و به سمت کارهای دولتی نرفته است.

با برند “باهنر” در عالم سیاست تیک آف کردم

باهنر به شهید باهنر اشاره کرد و گفت: بنده حتما هر چه که دارم از شهید باهنر دارم و موفقیت های اولیه بنده از ایشان بوده است؛ بالاخره زمانی که بنده برای اولین بار رای آوردم اسم شهید باهنر مشهور بود و به همین دلیل مردم رای دادند.

وی ادامه داد : هفت دوره مردم به بنده اعتماد داشتند و من باید سجده شکر به زمین گذارم در مقابل خداوند متعال و اعتماد مستمری که مردم در صندوق های رای به من داشتند؛ شروع این اعتماد مربوط به شهید باهنر است و من نگران آن هستم که پاسخگوی شهید باهنر نتوانم باشم و دین خود را در خدمت به مردم ادا نکرده باشم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید