انتصاب نخستین رییس زن برای پژوهشکده امور اقتصادی

    کد خبر :110807

وزیر اقتصاد در حکمی یکتا اشرفی را به عنوان رییس پژوهشکده امور اقتصادی منصوب کرد. این نخستین حکم انتصاب برای مدیران زن در وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم است.

در پی تاکید رییس جمهور در بکارگیری مدیران زن در دولت دوازدهم، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی یکتا اشرفی را به عنوان رییس پژوهشکده امور اقتصادی منصوب کرد تا وی نخستین زنی باشد که در وزارت اقتصاد دولت دوازدهم به مناصب عالی مدیریتی می‌رسد.

در حکم کرباسیان برای “یکتا اشرفی” می خوانیم:

نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی های ارزنده سر کار عالی، به موجب این حکم به سمت “رییس پژوهشکده امور اقتصادی” منصوب می شوید.

انتظار می رود تمام مساعی خود را برای بهره مندی از توان تخصصی همکاران در معاونت ها و سازمان های تابعه، افزایش ارتباط با محافل علمی و پژوهشی و گسترش دایره مشورت با صاحب نظران و فعالان اقتصادی به منظور انجام وظایف قانونی محوله و تبیین و اجرای ماموریت های پژوهشکده به کار گیرید.

توفیق و سر بلندی سر کار عالی را در تقویت عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند منان مسالت می نمایم.

خانم اشرفی با دریافت این حکم، نخستین زنی است که از زمان تاسیس پژوهشکده امور اقتصادی، ریاست آن را برعهده می گیرد.

برپایه این گزارش، یکتا اشرفی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی گرایش اقتصاد بین الملل از دانشکده اقتصاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و اکنون نیز در مرحله دفاع از پایان نامه دکترای اقتصاد خود ار دانشگاه فردوسی مشهد است.

اشرفی پیش از این به عنوان مدیر کل دفتر مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد و ریاست گروه “اشتغال” و گروه “یارانه” دفتر تحقیقات و سیاست های بخش های تولیدیِ معاونت امور اقتصادی وزارت متبوع در ادوار مختلف ایفای مسئولیت کرده است.

همچنین، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی در کمیته تخصصی خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلان شهرها، رابط وزارت امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل متحد (اسکاپ) و دبیر دبیرخانه ستاد برنامه ششم، عضویت در کمیته رقابت پذیری ستاد برنامه چهارم توسعه، مسئول گروه پایش طراحی مدل کلانسنجی ایران، عضویت در شورای راهبری و دبیر کارگروه اقتصاد کلان تدوین برنامه ششم توسعه در وزارت اقتصاد، دبیر کمیته اقتصاد سبز و عضویت در کمیته ملی توسعه چایدار سازمان حفاظت محیط زیست از دیگر سوابق اجرایی وی است.

یکتا اشرفی همچنین دارای سوابق پژوهشی و آثار علمی متعددی است که از آن جمله می توان به ، مجری و همکار طرح های پژوهشی شامل؛ اثرات سیاست های تجاری(با تاکید بر سیاست های ارزی) روی صادرات بخش صنعت، شناسایی خدمات بیمه ای قابل ارائه در اقتصاد ایران و نقش آن در ایجاد فرصت های شغلی جدید، تعیین قیمت حامل های انرژی، بررسی عدم تعادل های منطقه ای با استفاده از شاخص های توسعه یافتگی و ارائه راهکارهایی جهت افزایش توازن منطقه ای، طراحی مدل کلانسنجی خزانه داری ایران، تدوین نماگرهای مالی اقتصادی استانهای کشور و بیش از 17 مقاله علمی پژوهشی اشاره کرد.

گفتنی است ، پژوهشکده امور اقتصادی که سابقه تاسیس آن به دهه 70 شمسی بر می گردد، در سال 1390 با مصوبه شورای عالی اداری دولت دهم از این وزارتخانه جدا و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل شده بود در اسفندماه 1394 با مصوبه شورای عالی اداری در دولت یازدهم بار دیگر مدیریت آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی برگشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید