قدردانی نماینده آشوریان از سخنان رییس جمهور در سازمان ملل/سخنان سنجیده جنابعالی سبب دلگرمی اقلیت های دینی شد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۱۷
    کد خبر :110750

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در پیامی با قدردانی از سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل، تصریح کرد: سخنان سنجیده جنابعالی سبب دلگرمی اقلیت های دینی شد.

در بخشی از پیام یوناتن بت کلیا در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمده است: سخنان گران و سنجیده آن مقام در اجلاس اخیر سازمان ملل متحد مبنی بر حقانیت ایرانیان معتقد به کتاب‌های آسمانی با مذاهب گوناگون در نظام اسلامی سبب دلگرمی تمامی اقلیت‌های دینی، مذهبی، قومی و به ویژه جامعه جهانی آشوری‌ها شد.
وی افزود: آشوریان که خود قربانی قرن ها حکومت های زورگو و سلطه گر جهانی بوده اند خوب می‌دانند که چنین باور دولتمردان در نظام اسلامی چه نوید دلگرم سازی را بشارت می دهد.
متن پیام بت کلیا به رییس جمهوری به شرح زیر است:
«حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی
رئیس‌جمهور محترم و گرامی جمهوری اسلامی ایران
با سلام؛ بیانات روشنگر، داهیانه، متین، شفاف و خردمندانه آن رئیس جمهور محترم در مجمع عمومی اخیر سازمان ملل متحد که با معرفی تاریخ فرهنگی ایران و شناسنامه های زرین همچون فردوسی و سعدی و همچنین از تعامل بی ریا و بی نقص همه ادیان و اقوام ساکن ایران همراه بود، نشان از درایت رئیس‌جمهوری داشت که میلیون ها نفر به انتخاب وی افتخار کرده و بار دیگر با غرور در حمایت از ایشان قلم‌فرسایی ها کردند.
نطق آن جناب که حاکی از شناخت کامل دولت ایران از مسائل منطقه و جهان بود نه تنها موجب مباهات ایرانیان که کشورهای خارجی را نیز به وجد آورد و همگان شروع به سخن گفتن در آن باب نمودند.
کشور ایران که همواره متعهد به برآورده نمودن خواسته های برحق ایرانیان با باورهای متفاوت دینی بوده است با اتکا به قانون اساسی خود، حقوق همه ادیان و اقوام را یکسان تلقی نموده و از هیچ تلاشی جهت رسیدن به اهداف عالیه ملت شریف ایران فروگذاری ننموده است.
سخنان گران و سنجیده آن مقام در اجلاس اخیر سازمان ملل متحد مبنی بر حقانیت ایرانیان معتقد به کتاب‌های آسمانی با مذاهب گوناگون در نظام اسلامی سبب دلگرمی تمامی اقلیت‌های دینی، مذهبی، قومی و به ویژه جامعه جهانی آشوری‌ها شد.
آشوریان که خود قربانی قرن ها حکومت های زورگو و سلطه گر جهانی بوده اند خوب می‌دانند که چنین باور دولتمردان در نظام اسلامی چه نوید دلگرم سازی را بشارت می دهد.
از سوی جامعه جهانی آشوری ها به ویژه آشوریان ایران سپاس خود را نثار آن رئیس‌جمهوری گرانقدر و دولتمردان عزیز کشورمان می کند.
تردید ندارد که در آینده شاهد جدایی سازی اندک و اعمال سلیقه از سوی برخی از افراد نسبت به جوامع دیگر ایرانی نخواهیم بود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید