اجازه ورود کالاهای بی رویه را به کشور نمی دهیم/تولید داخلی تقویت می شود

    کد خبر :110745

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به نقل از محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجازه ورود کالاهای بی رویه به کشور گرفته می شود زیرا ورود این کالاها تولید داخلی را نابود می کند.

سید حسین نقوی حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اظهارکرد: در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای فراکسیون و وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونینش برگزار شد ، شریعتمداری توضیحاتی درباره اولویت‌های کاری این وزارتخانه در چهار سال آینده ارائه کرد.
وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه ضمن قدردانی از نمایندگان برای رای بالا به کابینه دوازدهم و اعتمادشان به وی جهت تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد که تلاش ما حرکت براساس برنامه ارائه شده به مجلس است که طبق این برنامه برای نظرات مطرح شده راه‌حل ارائه کردیم و می خواهیم همان برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.
وی یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت تعادل بین عرضه و تقاضا را به عنوان برنامه کوتاه مدت این وزارتخانه در چهار ماه آینده عنوان کرد و گفت که باید با سیاست‌های تعیین شده تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود تا تولید ثبات پیدا کند. چون سود بانکی که در حال ثبات است، می تواند منجر به تقویت حوزه تولید شود.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گفت که باید تعرفه‌های موثر و مدیریت واردات که در طی سال‌های گذشته به دلیل سیاست‌های تجارت جهانی مدنظر قرار نگرفته، مجددا به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کالاهای بی رویه وارد کشور شده و تولید داخلی را نابود کند، باید با مدیریت موثر، تعرفه‌ها را احیا کرده تا کار با استحکام بیشتری انجام شود.
نقوی حسینی ادامه داد: ما این کار را انجام خواهیم داد، البته در تمامی این موارد بخصوص صادرات کالاهای داخلی نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی خاطزنشان کرد: شریعتمداری در این جلسه بیان کرد که نیاز به مشوق‌های صادراتی برای صادرات هدفمند و حمایت از مراکز تولیدی صادراتی وجود دارد، سازمان صنایع کوچک نیز یکی از فعالیت‌های محوری ما خواهد بود. ما بازسازی و نوسازی صنعت را در دستور کار قرار داده که در همین رابطه صنایع کوچک را در نظر داریم.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین حمایت و ایجاد نواحی صنعتی را از برنامه‌های جدید این وزارتخانه معرفی و بیان کرد که شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو برای سرمایه گذاری جهت ایجاد صنعت در تمامی مناطق کشور بویژه در مناطق محروم مسئولیت پیدا کردند. این دو شرکت باید با جذب صنایع داخلی و خارجی گام‌های موثری در جهت سرمایه گذاری صنعتی در مناطق محروم بردارند.
وی افزود: شریعتمداری همچنین بیان کرد که برای مبارزه با قاچاق کالا به ساماندهی مجدد در مرزها از قبیل پیله‌وری، کولبری، ملوانی، ته لنجی و غیره نیاز داریم.
نماینده مردم ورامین در مجلس یادآور شد: در این جلسه اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مواردی همچون برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با صنایع کوچک، چگونگی برداشتن موانع استفاده صنایع از تسهیلات بانکی بویژه وثیقه‌های بانکی و ضرورت رعایت حقوق کارگران و جلوگیری از فشار و اعمال زور علیه کارگران و همچنین موضوع تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مطابق لایحه دولت را مورد بررسی قرار دادند.
نقوی حسینی خاطرنشان کرد: ضرورت توجه جدی به شهرک‌های صنعتی به دلیل نقش آفرینی در ایجاد اشتغال، ساماندهی صنعت دخانیات، دلیل واردات کالاهایی به رغم وجود مشابه آن در داخل کشور به صورت تولید ملی، چرایی جلوگیری نکردن از واردات بی رویه، راهکارهای موجود برای نجات صنعت و معدن، برنامه‌های وزیر برای ایجاد و حفظ اشتغال و اقدامات انجام شده درباره ثبات سرمایه گذاری و حفظ امنیت آن نیز از دیگر مواردی است که در این جلسه مطرح شد.
وی افزود: برخی اعضای این فراکسیون نیز از شریعتمداری پرسیدند که چرا 435 هزار میلیارد تومان به حدود 50نفر وام داده شده که وثیقه‌های آنها اعتبار لازم را ندارد،‌ بنابراین برنامه شما برای عدالت در توزیع و تسهیلات چیست؟ همچنین با توجه به این که شما قاچاق کالا بویژه پوشاک را حدود 12 میلیارد دلار عنوان کردید برنامه شما برای قاچاق کالا چیست؟
وی تصریح کرد: همچنین اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره استراتژی این وزارتخانه در خصوص توسعه صنعت پرسیدند و صنعت خودروسازی بویژه قرارداد ال 90 با فرانسوی‌ها را منصفانه ندانستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید