تشکر لاریجانی ازسخنان صریح روحانی در سازمان ملل/ترامپ نیم قرن از حوادث دنیا عقب است

    کد خبر :110742

رییس مجلس شورای اسلامی از سخنان روشنگرانه و صریح رییس جمهوری در سازمان ملل که پاسخ درخوری به سخنان وهم آلود و پوچ رییس جمهوری آمریکا بود، تشکر کرد و گفت: آقای ترامپ باید بدانید ملت ایران حدود 40 سال است با خوشحالی و استواری حکومت دست نشانده شما را نابود و دموکراسی را جایگزین آن کردند، شما ظاهرا نیم قرن از حوادث دنیا عقب هستید.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: آقای ترامپ نفهمید و به نظر می رسد با سطح فکر او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است و ملت ها بیدار شده و به خوبی دریافته اند ایران پس از انقلاب به رغم همه دسیسه های شرق و غرب با اتکا به مجاهدت ملت توانست اهداف انقلابی خود را محقق کند.
وی تصریح کرد: کشوری که زمانی انگشت نمای ‍ژاندارمی آمریکا در منطقه بود به ملتی سرافراز با آرمان های آزادیخواهانه بدل شد، این حادثه مهم را سایر ملل مشاهده و آن را درک کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: لذا نوعی بیداری و هوشیاری سیاسی در ملل اسلامی به وجود آمده است که با لاف زنی های توخالی امثال ترامپ تغییر نمی کند.
لاریجانی یادآور شد: آقای ترامپ حکومت ایران را دیکتاتوری خوانده است و آرزو کرده یکبار دیگر شرایط تغییر کند و مردم ایران خوشحال و در رفاه باشد که قاعدتا مقصودشان تکرار حکومت دست نشانده آمریکا است که بار دیگر مردم را خوشحال کند.
وی ادامه داد: آقای ترامپ باید بدانید ملت ایران حدود 40 سال است با خوشحالی و استواری حکومت دست نشانده شما را نابود کردند و دموکراسی را جایگزین آن کردند، شما ظاهرا نیم قرن از حوادث دنیا عقب هستید.
رییس قوه مقننه همچنین گفت: چند ماه از انتخابات اخیر نمی گذرد که بیش از 70 درصد ملت در انتخابات باشکوه ریاست جمهوری شرکت کردند، چطور این واقعیت را که بیش از 100 کشور در مراسم تحلیف رییس جمهوری به احترام رای ملت ایران شرکت کردند را نمی بینید؟
لاریجانی افزود: ترامپ ادعا کرده است که ایران دارای پوشش کاذب دموکراسی است، آیا ایران پوشش کاذب دموکراسی دارد یا در انتخاب اخیر آمریکا که اگر معیار رای واقعی مردم بود شما آرای لازم را کسب نکردید، کدام کشور پوشش کاذب دموکراسی دارد؟
وی ادامه داد: آقای ترامپ ادعا کرده است که ایران از تروریسم در منطقه حمایت می کند، به نظر می رسد مسوولان رژیم آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده اند، مگر وزیر خارجه پیشین آمریکا در کتاب خاطرات خود اعلام نکرد آمریکا داعش را به وجود آورد و آن را مورد حمایت قرار داد؟ ما با اطلاعات به این نتیجه رسیده بودیم ولی این اقرار خودتان است، مگر نمی بینید وقتی داعش در سوریه و عراق مردم را به خاک و خون کشید این ایران بود که طی چند سال اخیر با کمک های خود آنان را سرکوب کرد، ظاهر ایشان پیرو مکتب گوبلز هستند که دروغ را آنقدر محکم بگویند که خوشان نیز باور کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از بحران یمن سخن می گویند اما به عمد طفره می روند، مگر با سلاح شما عربستان ملت مظلوم یمن را زیر آتش هوایی خود قرار نداده است؟
لاریجانی افزود: آقای ترامپ سخن همیشگی خود را تکرار کرد که توافق هسته ای با ایران برای ایالات متحده آمریکا خجالت آور است و فکر نمی کنم که حرف آخر را در این باره شنیده باشید، این که برای شما خجالت آور است یا نیست به ما ربطی ندارد، این یک معاهده بین المللی است که شورای امنیت آن را تایید کرده که آمریکا نسبت به آن بدعهدی کرده است.
وی ادامه داد: می دانید ملت ایران با حوصله و تدبیر عمل می کنند و البته هم فکر نمی کنیم شما حرف آخر ما را شنیده باشید که ممکن است با شرایط غیرقابل باور و غیرقابل بازگشت مواجه شوید.
رییس قوه مقننه تصریح کرد: البته آقای ترامپ در سازمان ملل پاسخ خود را دریافت کرد، او از رهبران جهان خواست در مقابل ایران متحد شود و به او بپیوندند اما دیدید که اکثر قریب به اتفاق رهبران کشورهای جهان سخنان وی را ریشخند کردند و از معاهده هسته ای حمایت کردند جز ر‍ژیم صهیونیستی که مسئولان آمریکا را بازیچه خود قرار داده است.
لاریجانی افزود: جدای از این ها ادبیات موهن ایشان که در تراز شغل کاباره داری او است آن هم در سازمان ملل که برای ایجاد صلح در جهان تاسیس شده است همراه با اطلاعات غلط و سرهم بندی شده افول جایگاه آمریکا را نشان می دهد.
وی با بیان این که قدرت رهبران دنیا در عقلانیت گفتاری و رفتاری آن ها نهفته است نه در عربده کشی و نااهلانه سخن گفتن، گفت: آیا برای آمریکا بهتر نبود به جای این که سخنان سبک سرانه نسبت به ایران داده شود نسبت به نسل کشی در میانمار تصمیم درست می گرفتند.
وی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشکر کرد که در روزهای گذشته مستمرا پیگیر موضوع کمک رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار بود.

**تاکید مجلس بر تقویت بنیه دفاعی به خصوص موشکی
رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود: تقویت بنیه دفاعی به خصوص وجه موشکی آن مورد توجه جدی مجلس شورای اسلامی است و در مصوبه اخیر نیز منابع لازم را برای این امر در نظر گرفتیم و با توجه به سوابق ما در جنگ تحمیلی تقویت بنیه دفاعی به جهت بازدارندگی جزو راهبرد دفاعی ما است و بر خلاف آنچه رییس جمهوری آمریکا با شیطنت مطرح کرد ما با همه همسایگان خود زندگی صلح آمیز و توام با احترام متقابل داریم و این جزو اصول سیاست خارجی ما است.
لاریجانی افزود: البته طبیعی است که در برخی موضوعات ما با هم اختلاف نظر داشته باشیم اما این امر مانع همزیستی مسالمت آمیز ما نبوده و نیست.

** تشکر لاریجانی ازتدارک مناسب برای حجاج ایرانی
وی در ادامه به شرکت ایرانیان در مراسم حج 96 گفت: امسال حجاج ایرانی از حج آرام و ان شاءالله مقبولی برخوردار بودند، گرچه با دولت عربستان در مسایلی اختلاف جدی داریم اما از تدارک مناسب برای حجاج تشکر می کنیم.

** دوستان در اقلیم کردستان عراق با احساسات وارد میدانی نشوند که آرامش عراق را بهم بزنند
رییس قوه مقننه در ادامه به برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق اشاره و تاکید کرد: لازم است دوستان ما در این اقلیم توجه داشته باشند که با احساسات وارد میدانی نشوند که آرامش عراق را بهم بزنند.
لاریجانی افزود: مردم عراق پس از سال ها تحمل دیکتاتوری سفاکانه صدام و دخالت نظامی آمریکا نظامی دموکراتیک را ایجاد کردند،گرچه از ابتدای دوره جدید کشورهایی با ایجاد درگیری های تروریستی مشکلاتی برای آنان فراهم کردند اما ملت رشید عراق توانستند بر همه دشواری ها فائق آیند و امروز عراق کشوری بزرگ و صاحب سرمایه است و می تواند زندگی سعادتمندانه برای خود در آینده فراهم کند.
وی ادامه داد: کسانی که این فکر را در اقلیم کردستان عراق القا کردند پایه گذار ماجراجویی جدیدی برای ملت عراق می شوند که سال ها را آن ها درگیر کش مکش می کند که نتیجه آن عقب افتادگی آن ها است.
رییس مجلس گفت: ما در سخت ترین شرایط نظیر بحران تروریستی داعش به کمک عراق و اقلیم کردستان پرداختیم اما نمی توانیم خطرات بحران جدید برای ملت عراق را نادیده بگیریم.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان تبریک گفت و اظهارامیدواری کرد خداوند توفیق های علمی را قرین زندگی آنان کند.
لاریجانی همچنین به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و افزود: این ماه که یادآور قیام خونین اما پرمعنا و حماسه ساز حسینی است باردیگر همه ملت و دوست داران اهل بیت(ع) را عزادار کرد.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) نهضتی را پایه گذاری کرد که مبارزات ضد ظلم تاریخ بشریت را هدف و جهتی دیگر داد.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امام حسین(ع) مکتبی را پایه گذاری کرد که زندگی مجاهدانه را نقطه کانونی رستگاری ملت ها معرفی کرد، پس از انقلاب اسلامی با رهبری های پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام راحل، ملت ایران این مکتب را در مقام عمل محقق کرد و رمز پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس در این نکته نهفته بود که زیست اجتماعی ملت ایران بر مجهات استوار شد.
لاریجانی در ادامه رحلت عالم مجاهد و پارسا آیت الله راستی کاشانی را به حوزه های علمیه و ملت و خانواده محترم وی تسلیت گفت و افزود: ایشان همواره در کنار امام (ره) ار نهضت اسلامی حمایت کردند و از استوانه های انقلاب و حوزه علمیه بودند که از خداوند علو درجات را برای ایشان خواستاریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید