آیت الله حیدری:مجلس خبرگان باید نگاه راهبردی داشته باشد/ روحانی در سازمان ملل موضع انقلابی گرفت

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۰۹
    کد خبر :110739

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طبق منویات رهبری، مجلس خبرگان باید نگاه کلان و راهبردی به انقلاب اسلامی داشته باشند گفت: برای این کار معظم له فرمودند خیلی خوب است که یک هیات اندیشه ورز انتخاب شود.

آیت الله محسن حیدری آل کثیری در خصوص توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با معظم له مبنی بر راهکار مطالبه گری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار دو مطلب بسیار مهم را مطرح فرمودند؛ یکی در مورد مجلس خبرگان رهبری بود که فرمودند مطالباتی که خبرگان دارد منحصر به مسائل جزئی و استانی نباشد و اگر چه آن مطالبات هم خوب و لازم است اما مهمتر و متناسب با شان خبرگان، مطالبات مسائل کلان انقلاب است که این مجلس باید نگاه کلان و راهبردی به انقلاب اسلامی داشته باشند.
وی اضافه کرد: طبق منویات رهبری، اعضای خبرگان رهبری باید اهدافی که در انقلاب از فرمایشات حضرت امام و خواسته مردم در زمینه انقلاب اسلامی مطرح بوده را تحقیق و و رصد کنند که چقدر اینها تحقق پیدا کرده و به چه میزان پیشرفت حاصل شده و علل و عوامل این ها رصد شود که اگر کجروی بوده راهکار فعال کردن آن اهداف و حرکت را باید خبرگان پیدا کنند.
آیت الله حیدری گفت: برای این کار معظم له فرمودند خیلی خوب است یک هیات اندیشه ورز که همان اتاق فکر است تشکیل و افرادی که می توانند فعالیت کنند انتخاب شوند و برای این کار وقت بگذارند و در ذیل مسوولیت های خبرگان این فعالیت ها صورت بگیرد.
وی همچنین در این ارتباط به طرح مسائلی اعم از شعارها و اهداف انقلاب مانند ‘نه شرقی و نه غربی’، بحث تدین، تقویت پول ملی برای پیشروی کشور به سوی اقتصاد سالم، روحیه انقلابی و بسیجی و عدالت از سوی مقام معظم رهبری در دیدار مزبور اشاره کرد.
آیت الله حیدری در عین حال با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کشور در منطقه و جهان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که خوشبختانه وضعیت ما در منطقه جهان خیلی خوب است و از اقتدار و عزتمندی بالایی برخوردار داریم و به عنوان نمونه آمریکا، غربی ها و صهیونیست ها از 15سال پیش به این سمت دنبال خاورمیانه بزرگ بودند تا در سوریه، عراق و لبنان حکومت هایی را به وجود آوردند که در خدمت آمریکا و اسرائیل باشند و شعار از نیل تا فرات را تحقق ببخشند؛ اما آمریکا هرگز نتوانسته به آرزوی خود برسد و نه تنها لبنان در اختیار اسرائیل قرار نگرفت که بر عکس بواسطه حزب الله ضد آمریکا و اسرائیل شد.
وی تصریح کرد: هدف این ها درسوریه از بین بردن نظام اسد بود که سوریه را تحت سلطه خود قرار دهند. در عراق درست است که صدام سقوط کرده اما نتوانستند حکومتی جایگزین صدام کنند و بر عکس، ایران در لبنان، سوریه و عراق حرف اول را می زند و از این جهت است که آمریکایی ها احساس ورشکستگی و درماندگی در منطقه می کنند و ایران را پیروز میدان می بینند و از این جهت عصبانی هستند.
این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از اینجا می توان دریافت که صحبت های ابلهانه ترامپ در سازمان ملل از عصبانیت وی به دلیل احساس ورشستگی و درماندگی است.
آیت الله حیدری همچنین افزود: معظم له همچنین فرمودند که علت اقتدار ایران در منطقه بحث مجاهدت است و شهید حججی را نمونه آوردند که هزاران نمونه از آن را داریم.

**آقای روحانی انصافا در سازمان ملل موضع خیلی خوب، عاقلانه و انقلابی گرفت
وی همچنین در خصوص اظهارات روحانی در سازمان ملل و در پاسخ به ترامپ گفت: انصافا موضع خیلی خوب عاقلانه و انقلابی گرفته است و در خطبه ها از مواضع انقلابی آقای روحانی تشکر کردم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید