قیمت 160 خدمت دندانپزشکی مشخص شد

رییس اداره امور دندان‌پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی را توضیح داد.

دکتر ذبیح‌الله کشیری درباره آخرین اقدامات وزارت بهداشت در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی، گفت: ما برای این موضوع از تمام کسانی که در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی درگیر بوده‌اند، دعوت کرده‌ایم که در راس آنها ساختار وزارتخانه بود. بعد از آن نیز با بیمه‌های تکمیلی، انجمن‌های تخصصی صنفی دندانپزشکی و همچنین بیمه‌های پایه جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم، اما بیمه‌های پایه می‌گویند از آنجاکه خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهند، در حوزه تعرفه گذاری نیز ورود نمی‌کنند، اما ما آنها را قانع کردیم در حوزه‌ای که می‌توانند به ما کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر برخی خدمات دندانپزشکی مانند جرم‌گیری، پرکردن دندان شش، خدمات مورد نیاز  مادران باردار و شیرده در روستاها بدون پرداخت هیچ پولی صورت می‌گیرد. مابقی خدمات نیز توسط بیمه نیروهای مسلح و خدمات درمانی ارائه می‌شود.

رییس اداره امور دندان‌پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: بر اساس مصوبه برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت می‌تواند قیمت تمام شده خدمات دندان پزشکی در حوزه بهداشت و درمان را اعلام کند، اما تعرفه‌ها را شوای عالی بیمه تصویب می‌کند و در دولت اعلام می‌شود. تا پیش از این تعرفه‌هایی که در این حوزه اعلام می‌شد، براساس موارد مشابه کشورهای دیگر بود. مابرای بسیاری از خدمات دندانپزشکی تعرفه مصوب نداریم، ولی وزارت بهداشت قیمت تمام شده 160 خدمت را مشخص کرده‌ و در حال ارائه آن به شورای عالی بیمه است.

به گفته کشیری، قیمت تمام شده این خدمات در حوزه‌های بهداشت و درمان  مشخص و ابلاغ شده‌است ولی این اقدام برای بخش خصوصی مستلزم تصویب در شورای عالی بیمه و اعلام توسط دولت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید