علائم بیماری تب مالت

    کد خبر :110290

تب مالتا با علائمی، چون تب، تعریق شبانه، درد استخوان‌ها و مفاصل، مننژیت و ضایعات مغزی، ایجاد آبسه در استخوان‌های ستون فقرات و بی اشتهایی همراه است و در مواقع حاد می‌توان منجر به مرگ شود.

حسین عرفانی در خصوص مصرف اقلام غذایی در نذری‌های هیئات حسینی گفت: مصرف مواد غذایی معتبر در نذری‌های ایام ماه محرم از جمله نکات مهم در پخت غذا‌ها محسوب می‌َشود بنابراین باید اقلام مصرفی از جمله گوشت و کلیه موادی که از محصولات دامی تلقی می‌شود، از اماکن معتبر تهیه و مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر تأکید بر تهیه گوشت دام‌های مورد تأیید سازمان دامپزشکی، باید بر اقلام دیگری، چون دوغ،ماست، کشک و شیر که در این شب‌ها بسیار مورد استفاده هیئات حسینی قرار می‌گیرد، نظارت شود.

 

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های انسان و دام خاطرنشان کرد: مصرف شیر و ماست از جمله محصولات دامی است که در این شب‌ها به‌صورت فله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین تأکید می‌کنیم تهیه ماست و شیر فله‌ای و محلی تحت هیچ شرایطی از جانب وزارت بهداشت مورد تأیید قرار نمی‌گیرد چرا که لبنیات سنتی به‌علت عدم نظارت در تهیه، فراوری و تبدیل آن به ماست، وجود ندارد قطعاً سلامت آن تأیید نمی‌شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: تمامی محصولات لبنی به‌صورت پاستوریزه و در بسته‌بندی‌های معتبر به استاندارد‌ها و نظارت‌های لازمه در بازار موجود است، اما به علت مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت این محصولات، مشتریان بسیاری را در این شب‌های محرم به خود اختصاص می‌دهد.

 

عرفانی اذعان داشت: تب مالتا با علائمی، چون تب، تعریق شبانه، درد استخوان‌ها و مفاصل، مننژیت و ضایعات مغزی، ایجاد آبسه در استخوان‌های ستون فقرات و بی اشتهایی همراه است و در مواقع حاد می‌توان منجر به مرگ شود.

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های انسان و دام گفت: تب مالت، میکروبی است که از شیر و لبنیات دیگر به راحتی قابل انتقال به افراد است. این در حالی است که محصولات سنتی و محلی لبنی ناقل این بیماری بوده و در این شب‌ها به راحتی مصرف می‌شود. لازم به ذکر است تب مالت در محصولات تولیدشده سنتی قابل شناسایی نبوده و علائم آن در فرد بروز می‌کند بنابراین تأکید می‌کنیم از مصرف اینگونه مواد غذایی خودداری کرده و شهروندان باید نسبت به پاستوریزه بودن آن اطمینان لازم را حاصل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید