هشدار روحانی با نفوذ شیعه در خصوص متلاشی شدن عراق

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ۹:۴۷
    کد خبر :110267

رییس جریان حکمت ملی روز جمعه بر ضرورت حفظ وحدت اراضی عراق تاکید کرد و گفت که اگر عراق متلاشی شود همه در داخل عراق بازنده خواهند بود.

سید عمار حکیم در جمع هواداران جریان حکمت که در بغداد و 14 استان عراق تجمع کرده بودند، در سخنانی که از طریق تلویزیون مدار بسته برای تجمع کنندگان منتشر می شد گفت: اگر عراق متلاشی شود همه در داخل عراق بازنده خواهند بود.

وی که به مناسبت حلول ماه محرم در جمع هوادارانش سخنرانی می کرد افزود که رابطه بین عاشورا و عراق فقط اختصاص به تاریخ و گذشته ندارد بلکه رابطه ای است که مرتبط به آینده است.

سید عمار حکیم همچنین خطاب به هوادارانش گفت که شما صادقان در زمان ادعاها و مخلصان در زمان تنها گذاری ها هستید.

وی همچنین از اهالی جنوب و مرکز عراق به عنوان قلب عراق و حامیان و سمبل وحدت و حاکمیت این کشور یاد کرد.

سید عمار حکیم تاکید کرد که شعار ما حفظ وحدت و یکپارچگی عراق و فراخوان برای ایجاد نظام شهروندی و تاسیس یک کشور با عزت و کرامت است.

رهبر ائتلاف ملی عراق از اهالی کردستان عراق به عنوان ‘دوستان کوهستان’ و یاران مبارزه و انقلاب یاد کرد و افزود که حقوق شما با گذشت زمان از بین نمی رود زیرا شما در شهروندی با همه فرزندان این کشور مساوی هستید.

وی کردهای عراق را به تمسک به وحدت و پایبندی به عراق واحد فراخواند و گفت که ما آرمانی که به خاطر آن جنگیده اید درک می کنیم ولیکن ضروری است که منافع ملت بالاتری از هر مصلحتی باشد.

سید عمار حکیم تصمیم همه پرسی را تصمیمی در شرایط فشار یاد کرد و افزود که تصمیم گیری ها در شرایط فشار ممکن است همه دستاوردهای شما را بر باد دهد.

به گفته وی، عراق تحمل بحران های بیش از این ندارد و سیاست بحران، جز ویرانی دستاوردی ندارد و در نهایت همه بازنده هستند.

وی تاکید کرد که به همه برداران درعقیده یا نژاد یا قومیت یا میهن و انسانیت می گویم که عراق را از دست ندهید زیرا اگر عراق فروپاشد همه بازنده خواهیم بود.

وی از استفاده از تروریسم به عنوان سلاحی علیه مخالفان هشدار داد و افزود: تروریسم هرگز سلاحی بر ضد مخالفان نیست زیرا هرکس که مار در آستین پرورش دهد بعدا نباید جز خودش را سرزنش کند.

رهبر ائتلاف ملی عراق تاکید کرد که برخی کشورها تاوان حمایت از تروریسم را پرداختند.

وی ادامه داد: هرکس فکر می کند که با پایان داعش، تروریسم تمام می شود، دچار توهم است زیرا تروریسم در اندیشه ها جریان دارد و تا وقتی اندیشه تکفیر وجود دارد بعید نیست که داعشی دیگر به بهانه های دیگر در جای دیگر ظهور کند.

وی خاطر نشان ساخت که عراق به نمایندگی از جهان با تروریسم جنگید و تروریسم داعشی را نابود کرد.

رییس جریان حکمت ملی در خصوص کارنامه رهبران سیاسی عراق در طول 14 سال گذشته گفت: باید در برابر ملت خود شجاع باشیم به اشتباه های خود اعتراف کنیم ما امور مهمی را تحقق بخشیده ایم و در پاره ای امور نیز کوتاهی کرده ایم و هریک از ما به قدر مسوولیتی که داشته و دارد مسوول است.

وی ادامه داد: بسیاری از اشتباهات اتفاق افتاده و بسیاری از افکار و ایدئولوژی ها اشتباه وجود داشته و زمان تغییر فرا رسیده است همه جریان ها و احزاب سیاسی باید در مواضع و سیاست هایشان تجدید نظر کنند.

سید عمار حکیم افزود: مسوولیت آتی ما سرنوشت ساز و راهبردی است و طرح آینده حکمت ملی تاکید بر ایجاد نظام شهروندی است و ساخت حکومت و حفاظت از میهن و فراهم کردن زندگی باکرامت برای ملت و اجرای طرح هایی است که می تواند آینده کشور را بسازد.

وی فرقه گرایان و نژادپرست ها و یاوه گویان را اساس ویرانی کشور دانست و بر ضرورت دوری از آنها تاکید کرد و گفت که تمسک به عراق و بالابردن پرچم عراق راهبرد آینده حکمت ملی است.

سید عمار حکیم همچنین نقش دولت را در مبارزه با تروریسم و کسب حمایت منطقه ای و بین الملی در این راه و اجرای پاره ای اصلاحات مالی و اداری و سیاسی در کشور ستود.

وی خطاب به کشورهای منطقه گفت که عراق قلب منطقه است و عراق موفق، تضمینی برای همه است و نقش عراق در منطقه پل ارتباط بین دولت ها و ملت هاست و درگیری و قطع روابط راه به جایی نمی برد و در نهایت همه باید به میز مذاکره تن دهند.

سید عمار حکیم گفت که عراق شایسته آن است که نقش محوری در نزدیک کردن دیدگاه ها و ایجاد شرایط مناسب برای گفت وگو داشته باشد.

وی بار دیگر از عراق، ایران، ترکیه، عربستان و مصر برای نشستن دور یک میز مذاکره دعوت کرد و گفت که یک اتحاد اقتصادی بین این کشورها می تواند ایجاد شود.

به گفته وی، عراق با توجه به اینکه سه تا از این کشورها در همسایگی عراق هستند می تواند نقش محوری در این ارتباط و تبادل تجاری ایفا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید