آصفری: آمریکا حق سخن گفتن درباره حقوق بشر را ندارد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ۹:۲۶
    کد خبر :110224

نماینده سابق مجلس گفت: آمریکا در برابر جنایات یمن و میانمار سکوت کرده‌ است بنابراین حق سخن گفتن در مورد حقوق بشر را ندارد.

محمدحسن آصفری در واکنش به صحبت های رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت:‌ آمریکایی‌ها برای موضوع حقوق بشر تعریف خودشان را دارند و هر جا که منافع آنها در خطر باشد از آن به عنوان به خطر افتادن حقوق بشر یاد می‌کنند و هرجا که منافع‌شان در خطر نباشد حقوق بشر معنایی ندارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به زندان‌های سیاه‌چاله‌ای آمریکا، زندان‌های گوآنتانامو و جنایاتی که سربازان آمریکایی در زندان ابوقریب بر سر مردم بی دفاع عراق آوردند گفت: امروز صدها هزار نفر از مردم عراق به دلیل حضور آمریکایی‌ها در عراق کشته و آواره شده‌اند.

وی با اشاره به سکوت آمریکایی‌ها در برابر سوزاندن مردم میانمار از سوی دولت این کشور گفت:‌ چون آمریکایی‌ها در آن جا منافعی ندارند ساکت هستند و اقدامی انجام نمی‌دهند.

آصفری با بیان اینکه بیشترین زندان‌های انفرادی در آمریکاست، اظهار کرد: بیشترین دوربین‌ها در آمریکا نصب شده است و از خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی مردم فیلم می‌گیرند و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا جزئیات زندگی مردم آمریکا را رصد می‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از تکفیری‌هایی که در سوریه و عراق جنایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: قبل از این که ترامپ مسئله حقوق بشر را مطرح کند باید با آب مقدس غسل کند و بعد از حقوق بشر بگوید.

وی تصریح کرد: چون آمریکا در برابر جنایات یمن، عراق، سوریه و میانمار سکوت کرده‌ است بنابراین حق سخن گفتن در مورد حقوق بشر را ندارد.

آصفری خاطرنشان کرد: ترامپ باید قبل از این گونه سخنان مطبوعات دنیا را رصد کند تا ببیند افکار عمومی جهان نسبت به حقوق بشر آمریکایی‌ چه دیدی دارند و بعد در مورد حقوق بشر صحبت کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه به بخشی دیگر از سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افتخار وی به خاطر حضور و سخنرانی در بین 50 کشور عربی اشاره کرد و گفت: وقتی که جیب آمریکا از پول کشورهای عربی پر می‌شود و یا شرکت‌های خصوصی ترامپ از معامله با این کشورها سود شخصی می‌گیرد و وقتی عربستان مدرن‌ترین کشتی دنیا را به دختر ترامپ هدیه می‌دهد هرکسی باشد با این امکاناتی که کسب می‌کند افتخار می‌کند.

وی تصریح کرد: البته همه کشورهای عرب منطقه همراه ترامپ نیستند و خیلی از کشورهای عرب منطقه با سیاست‌های خصمانه و زورگویانه آمریکا مخالفت دارند و آمریکا را منشأ تروریسم در منطقه، تولید کننده و تجهیز کننده تروریسم و حمایت از آ‌نها در کشورهایی مثل عراق، پاکستان و افغاستان می‌دانند و نسبت به سکوت آ‌مریکا در برابر حمله عربستان به یمن معترض هستند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: وقتی که عربستان با حمایت و چراغ سبز آمریکا به یمن تجاوز می‌کند و یا برای گروه‌های تکفیری نیرو اعزام می‌کند و آمریکا سکوت می‌کند طبیعی است که باید جیب آمریکا پر شده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید