مودم‌های ارتباطی آیفون 8 را اینتل و کوالکام تأمین می‌کنند

    کد خبر :110118

کالبدشکافی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل که از امروز راهی بازار شده‌اند، نشان از این دارد که اپل از مودم‌های ارتباطی کوالکام و اینتل در گوشی‌هایش استفاده کرده است.

پس از آنکه اپل دو گوشی هوشمند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را راهی بازار کرد، کالبدشکافی این دو نسخه انجام شد و اطلاعات بیشتری در رابطه با نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل که از نظر ظاهری تفاوتی با نسل‌های پیشین ندارند، ارائه کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل در آیفون‌ ۸ و آیفون ۸ پلاس از وجود مودم‌های ارتباطی ساخت کوالکام و اینتل بهره می‌برد. اپل سال گذشته نیز مودم‌های تولیدشده توسط دو کمپانی کوالکام و اینتل را در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارش مورد استفاده قرار داده بود.

اطلاعات ارائه‌شده توسط TechInsights که کالبدشکافی آیفون ۸ پلاس اپل را با شماره مدل A1897 انجام داده است، نشان از این دارد که اپل از مودم شماره XMM 7480 ساخت اینتل در این گوشی هوشمند استفاده کرده است. کالبدشکافی انجام‌شده توسط ifixit نیز نشان از این داشت که اپل در آیفون مورد نظر از تراشه‌ی ارتباطی ساخت کوالکام با شماره مدل A1863 استفاده کرده بود.

سال گذشته، بررسی‌ انجام‌شده که استفاده از دو مودم ارتباطی ساخت اینتل و کوالکام را در آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس نشان می‌داد، نکات جالب توجهی را روشن کرد؛ یافته‌ها حاکی از آن بودند که اپل سرعت تراشه‌ی ارتباطی کوالکام را برای برابری تمام نسخه‌های آیفون، به سرعت انتقال اطلاعات توسط تراشه ارتباطی اینتل محدود کرده است. استفاده دوباره از تراشه‌های ساخت اینتل که در مقایسه با مودم‌های ارتباطی کوالکام دارای محدودیت‌هایی هستند، به معنای حذف ویژگی‌هایی نظیر Gigabit LTE از آیفون ۸ است.

اپل همواره در تلاش است با افزایش تنوع تأمین‌کنندگان محصولاتش، وابستگی به یک کمپانی خاص را به کمترین میزان ممکن برساند. از سویی دیگر جدال‌های پتنتی بین دو کمپانی اپل و کوالکام، دلیل دیگری است که باعث شده اینتل وارد کارزار تولید تراشه‌ی موبایل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید