زنگنه: عده‌ای در مورد مدیریت جهادی حرف می‌زنند که در زندگی یک روز جهاد نکرده‌اند

  • سیاسی
  • شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۰
    کد خبر :109853

بیژن زنگنه گفت: عده‌ای در مورد مدیریت جهادی حرف می زنند که در زندگی یک روز جهاد نکرده‌اند، اینها از پدیده های جمهوری اسلامی هستند که مدعی میراث خود از جبهه هایی هستند که در آن ها شرکت نداشتند.

بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان رزمی مهندسی جنگ جهاد سازندگی با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، بیژن زنگنه وزیر نفت، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات، اسکندر زند معاونت تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی، مهدی خلج رئیس دامپزشکی کشور، امیری معاونت پارلمانی رئیس جمهور، جوادی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد و مهدی کلی مشاور وزیر در امور ایثارگران و جمعی از خانواده های شهدا و رزمندگان جهاد سازندگی در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم بیژن زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: عرصه آتش و خون عرصه پر باری است. جوانان بسیاری خود را نثار جمهوری اسلامی ایران کردند. در آن روزها ضرورت بود برای حفظ دین، ایران و جمهوری اسلامی عده‌ای جان خود را فدا کنند و امروز هم ما به همان مجاهدت‌ها نیاز داریم.

وی افزود: این فکر که دین اسلام و ایران از هم جداست کاملا اشتباه است، ایران و اسلام غیر قابل تفکیک است. کسی که فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی را نمی شناسد این حرف‌ها را می‌زنند. کسی که برای عظمت سربلندی ایران کار می کند همان کسی است که برای عظمت اسلام جهاد می‌کند.

زنگنه در ادامه تصریح کرد: میدان عمل خالی است و اگر جوانان ما بیکار هستند ما باید به فکر اشتغال آنها و محرومین باشیم. اگر کاری انجام نشود خیانت به مردم است و ما به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم. ما در پیشگاه خداوند در آن دنیا مسئول خواهیم بود. ما باید با عقل، تدبیر و فداکاری مشکلات کشور را حل کنیم. ما در حال حاضر هم به اندازه دوران جنگ به جهاد نیاز داریم.

وی افزود: کشور به جهاد و فداکاری و ایثار نیاز دارد. عافیت طلبی دشمن کشور است. باید عرصه را به جوانان بسپاریم. من زمانی که در سال ۶۲ وارد وزارت شدم از همه جوانتر بودم اما الان در دولت از همه پیر تر هستم. ما باید همه چیز را به نسل بعد و جوانان منتقل کنیم. کسانی که بیشتر حرف می‌زنند کمتر عمل می‌کنند. با حرف نمی توان اهداف را پیش برد. امروز استفاده از میراث جنگ، به کاسبی پر سودی تبدیل شده است اما فعالان اصلی دوران جنگ، کاسب نبودند.

وزیر نفت مشکلات کشور را برشمرده و خاطر نشان کرد: بیکاری، رشد اقتصادی، برهم خوردن تعامل با دنیا، بانک، اقتصاد و وضع زندگی مردم مشکلات کشور است که برای حل آن عزمی جهادی لازم داریم. ما در وزارت نفت با اهداف متعدد کار را شروع کردیم. تولید ما به خاطر نبود سرمایه در حال کاهش است. صادرات نفت در سال ٩٢ به زیر یک میلیون بشکه رسید که با برداشته شدن تحریم ها افزایش یافت و به میزان پیش از تحریم رسید.

وی افزود: تولید را با زحمت زیاد افزایش دادیم اما قیمت نفت پایین آمد و همه من را مقصر می دانستند. در حالی که این اگر من حرف عربستان را قبول می کردم منافع کشور به خطر می افتاد.

زنگنه با تاسف بیان کرد: عده ای در کشور نمی فهمند و بدون اطلاع، سخنگوی عده‌ای دیگر می شوند. ما به فناوری و مدیریت خارجی نیازمندیم. ما به سرمایه ۵٠ میلیارد دلاری برای توسعه فاز اول نیاز داریم. یک میدان نفتی ما سالیان دراز است که ۵٠ هزار بشکه نفت تولید می کند در حالی که با تکنولوژی جدید می تواند تا ۴٠٠ هزار بشکه تولید داشته باشد و این امر با قراردادهای نفتی که ما بسته‌ایم میسر می شود.

وی افزود: ما به خاطر قراردادهای جدید نفتی توهین‌های بسیاری شنیدیم. عده‌ای در مورد مدیریت جهادی حرف می زنند که در زندگی یک روز جهاد نکرده‌اند، اینها از پدیده های جمهوری اسلامی هستند که مدعی میراث خود از جبهه هایی هستند که در آن ها شرکت نداشتند.

وزیر نفت در ادامه خاطر نشان کرد: وزیران جهادی که سابقه جهاد دارند مانند آقای آخوندی و دکتر هاشمی موفق‌ترین وزرای کابینه بوده و هستند. اینها کسانی بودند که برای عکس یادگاری به جبهه نرفته بودند. به ما تهمت زدند که پای خارجی‌ها را به کشور باز کرده و به ملت خیانت کرده‌ایم. ما می خواهیم کشور را آباد کنیم اما نمی خواهیم شر درست کنیم و با شعار زدگی ایران را نابود کنیم.

زنگنه در پایان گفت: کشورهای کوچک تولیدشان از ما بیشتر است. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم از بنیانگذاران جمهوری اسلامی و موسسان این نظام هستیم و نمی توانیم از هیچ منفعتی برای کشور کوتاه بیاییم.

منبع: ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید