8 هکتار از اراضی دولتی و ملی در استان تهران رفع تعرض شد

    کد خبر :109793

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در نیمه اول شهریورماه سال جاری از حدود 8 هکتار اراضی دولتی و ملی در استان تهران رفع تعرض شد.

به گزارش بازتاب از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ علی عباس نژاد افزود: در این مدت از 24 مورد تعرض به اراضی ملی در استان تهران رفع تصرف شده است.
وی یادآورشد: همچنین در نیمه اول شهریورماه سال جاری، 2 مورد اجرای احکام که یک مورد آن خلع ید و یک مورد قلع و قم بود در استان تهران توسط این یگان اجرایی شد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: در مدت یاد شده ایرانشهر در جنوب سیستان‌ و‌بلوچستان با 33 مورد تعرض بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و بیشترین اجرای حکم نیز در استان اصفهان انجام شد.
به گفته وی، در نیمه اول شهریور ماه سال جاری، طبق روال گذشته یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ و مسکن، 190 گشت خودرویی، 129 گشت موتوری و 69 پاس پیاده در سطح اراضی ملی مستقر کرد که به طور مداوم مشغول فعالیت و ارایه خدمت بودند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین ‌و ‌مسکن اظهارداشت: بر اساس آمار، در نیمه اول شهریورماه سال جاری 139 مورد به اراضی ملی و دولتی تعرض شد که در 133 مورد آنها عوامل یگان حفاظت به موقع در محل حاضر شدند و در حین انجام تعرض رفع تصرف انجام شد و عوامل یگان حفاظت سازمان ملی زمین ‌و‌ مسکن به عنوان ضابطین قانونی با خاطیان برخورد کردند.
وی با بیان این که در نیمه اول شهریورماه سال جاری، 90 مورد ابلاغ قضایی در استان‌ها برای مباحث حقوقی برای اراضی ملی انجام شده است، گفت: در این مدت، 32 مورد حکم قضایی انجام شد که 16 مورد آن خلع‌ ید، 15 مورد قلع و قمع و یک مورد هم بحث تخلیه بوده است.
عباس‌نژاد در پایان گفت: ایرانشهر در جنوب سیستان‌ و‌بلوچستان با 33 مورد تعرض بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و بیشترین اجرای حکم نیز در استان اصفهان انجام شده است.
یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از سال 95 به منظور جلوگیری از تعرض به زمین های ملی و دولتی تشکیل شد و هم اکنون صیانت از این اراضی را در 31 استان کشور بر عهده دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید