پالایشگاه اسار هند نفت ونزوئلا را جایگزین نفت ایران می کند

    کد خبر :109789

پایگاه خبری هلنیک شیپینگ نیوز یونان اعلام کرد، بر اساس اطلاعات تانکرهای رسیده که از منابع تجاری و خدمات رهگیری کشتی ها دریافت شده است، «اسار اویل*» پالایشگاه خصوصی هند و از مشتریان اصلی نفت کشورمان در ماه اوت (مرداد-شهریور) خرید نفت از ایران را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه چهارم کاهش داد و در عوض از ونزوئلا نفت بیشتری خرید.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری یاد شده، «روسنفت» از شرکت های مهم نفتی روسیه و شرکای آن از جمله شرکت بین المللی ترافیگورا** و صندوق سرمایه گذاری یو سی پی*** این کشور ماه گذشته با انعقاد یک قرارداد 12.9 میلیارد دلاری، 98.3 درصد سهام پالایشگاه اسار اویل را به دست آورند.
به گزارش سال گذشته رویترز، روسنفت که در بخش بالادست نفت ونزوئلا صاحب سهام است و دارای قراردادهای خرید نفت با شرکت دولتی پی دی وی اس ای**** این کشور است، قصد دارد، نفت ونزوئلا را به پالایشگاه 400 هزار بشکه در روزی «ودینار»***** واقع در غرب هند بفروشد.
پالایشگاه اسار اویل در ماه اوت 60 هزار و 800 بشکه در روز نفت از ایران خرید که از ماه پیش از آن 60 درصد کمتر است. در مقابل، خرید این پالایشگاه از ونزوئلا با بیش از 2 برابر افزایش به حدود 172 هزار بشکه در روز رسید.
اسار اویل ماه ژوییه (تیر-مرداد) حدود 63 هزار بشکه در روز و سال گذشته حدود 67 هزار بشکه در روز از ونزوئلا نفت خریداری کرد.
در هشت ماه نخست سال 2017، پالایشگاه اسار اویل با 18 درصد کاهش خرید از ایران، حدود 140 هزار بشکه در روز از کشورمان نفت خرید.
به گزارش ایرنا، هند که از مشتریان اصلی نفت ایران بود، در واکنش به واگذار نشدن توسعه میدان گازی فرزاد بی به این کشور و سپرده شدن آن به روسیه، بتدریج در حال کاهش واردات نفت از کشورمان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید