ایا 1+5 به دنبال توافقی سیاسی با ایران است؟ / مکرون و پوتین در این رابطه با امریکا و ایران گفتگو کرده اند

  • سیاسی
  • شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰
    کد خبر :109663

پس از صحبتهای صورت گرفته در حاشیه نشست وزرای خارجه در سازمان ملل، مشخص شد که دو زبان و دو موضع مختلف در بین غربیها در خصوص ایران وجود دارد؛ که نشان دهنده تردید دولتهای غربی در مورد همراهی با آمریکا در ماجرای توافق هسته ای و لغو آن است.
به گزارش بازتاب الحیات نوشت: پس از صحبتهای صورت گرفته در حاشیه نشست وزرای خارجه در سازمان ملل، مشخص شد که دو زبان و دو موضع مختلف در بین غربیها در خصوص ایران وجود دارد؛ که نشان دهنده تردید دولتهای غربی در مورد همراهی با آمریکا در ماجرای توافق هسته ای و لغو آن است.

سخنان موگرینی در مورد التزام تهران به بندهای توافق نیز به معنای آن است که اروپا شریک موضع آمریکا در مورد ایران نمی شود.

با تکرار مواضع اروپا و تاکید بر اینکه لغو توافق هسته ای اشتباه است و اعلام آمادگی ماکرون برای وساطت بین آمریکا و ایران با هدف رسیدن به یک چارچوب عمل واحد، به نظر می رسید تفاهم جدیدی در مورد رفتارهای تهران و برنامه های هسته ای آن در راه است؛ بویژه آنکه ماکرون و پوتین در مورد چگونگی ارائه این پیشنهاد به دو طرف آمریکا و ایران گفتگو کرده اند.

تحلیلگران و کارشناسان مسائل سیاسی در غرب به ماجراجوییهای رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل توجهی نشان ندادند. در این میان، دیگر دولتهای عضو توافق به همراه حسن روحانی ماهرانه به دنبال انجام یک بازی سیاسی زیرکانه هستند.

این روحیه در بین تمام وزرای خارجه کشورهای عضو توافق وجود دارد، به استثنای ایالات متحده؛ در همین راستا تیلرسون اعلام کرد که به تفاهمی با همتای ایرانی اش نرسیده است!

شکی نیست که عدم همکاری و همراهی اروپایی ها با موضع تشکیک آمیز ایالات متحده در مورد توافق هسته ای نه تنها آمریکا را در عزلت قرار می دهد، بلکه این دولت را در معرض تهدید ورود به مذاکراتی دیگر می شود؛ مذاکراتی که منجر به عقد توافقی سیاسی پس از توافق هسته ای می شود که ایران میوه های آن را می چیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید