قیمت نفت افزایش یافت

    کد خبر :109659

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۴۳ سنت، معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در حالی که تولید کنندگان عمده نفت که در وین تشکیل جلسه داده بودند اعلام کردند که ممکن است قبل از تصمیم گیری در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید تا ماه ژانویه صبر کنند، قیمت نفت روز جمعه نزدیک به یک درصد افزایش داشت.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه بعد از نشست کشورهای عضو اوپک و دیگر تولید کنندگان عمده نفت گفت: «من معتقدم ژانویه زودترین زمانی است که ما می توانیم عملا و به صورت معتبری درباره وضعیت بازار صحبت کنیم.»

دیگروزرای حاضر در این نشست گفتند، تصمیم گیری در مورد تمدید توافق کاهش تولید ممکن است در ماه نوامبر یعنی زمان نشست دوره ای بعدی اوپک صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 43 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 56 دلار و 86 سنت رسید که یک سنت کمتر از بالاترین رقم ثبت شده در جلسه روز جمعه بود که بالاترین رقم از ماه مارس تاکنون نیز محسوب می شد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 11 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 50 دلار و 66 سنت رسید.

قیمت نفت برنت 2.2 درصد و قیمت نفت خام آمریکا 1.5 درصد رشد هفتگی را تجربه کردند.

قیمت نفت در طی 3 ماه اخیر بیش از 15 درصد رشد داشته و این نشان می دهد که ابتکار اوپک برای کاهش تولید با همکاری سایر تولید کنندگان موجب کاهش مازاد عرضه جهانی نفت شده است. افزایش تقاضا نیز به حرکت بازار به سمت توازن مجدد کمک کرده است.

تونی هدریک، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی اچ اس هجینگ در مینسوتا گفت: «بازار در حال حرکت به سمت توازن است.»

با این حال، افزایش تولید نفت در آمریکا تا حدودی به خنثی شدن کاهش تولید اوپک منجر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید